Aviseringar
Rensa alla

Tidelag...


Ämnesstartare

Tycker att det är vidrigt. Har dock svårt att komma på agrument till varför det bör vara förbjudet. Har ni några?


   
Citera
Ämnesstartare

Djuret kanske inte vill knulla, det blir våldtäkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man bör endast ha samlag med saker av sin egen ras [smile][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

man bör endast ha samlag med saker av sin egen ras

vad ska man göra med alla mulatter osv. då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förutsatt att det inte förekommer något våld, hot eller tvång så finns det väl inga förnuftiga argument.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

vad ska man göra med alla mulatter osv. då

menade att människan är en ras [blush] fast så är det kanske inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

menade att människan är en ras fast så är det kanske inte

du tänker kanske på art


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

du tänker kanske på art

ja, art! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

förutsatt att det inte förekommer något våld, hot eller tvång så finns det väl inga förnuftiga argument.

What she said. Så länge djuret är med på det så ser jag inga problem med det alls.

Hemlös:

Djuret kanske inte vill knulla, det blir våldtäkt.

Fast det skulle ju kunna gå under sexuellt utnyttjande av djur, vilket så vitt jag vet det finns lagar för idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Så länge djuret är med på det så ser jag inga problem med det alls.

Hur fan ska ett djur gå med på sex med en människa? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

Har dock svårt att komma på agrument till varför det bör vara förbjudet. Har ni några?

Inte jag heller. Om djuret tar skada skyddas det av djurskyddslagen, och om djuret inte tar skada är det ju inget problem.

Som du säger, man kan inte förbjuda allt bara för att vissa tycker att det är äckligt. Vissa kanske tycker det är äckligt med med bögar, andra kanske tycker det är äckligt när olika etniska ursprunga blandas, skall man förbjuda det med?

Sen finns det ju ett uppenbart problem till, varför skall det vara ok att slakta och äta djur, men inte ha sex med dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

What she said. Så länge djuret är med på det så ser jag inga problem med det alls.

En människa kan omöjligt veta om ett djur är "med på det" eller inte, då djur och människor inte kan kommunicera med varandra?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Inte jag heller. Om djuret tar skada skyddas det av djurskyddslagen, och om djuret inte tar skada är det ju inget problem.

Hur fan ska du veta om djuret vill knulla ens, den kanske får psykisk skada av att bli våldtagen.


   
SvaraCitera

Ska helt klart vara förbjudet ja. Är inte normalt att olika arter har sex med varann och dessutom kan inte djuren säga ifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

kan inte djuren säga ifrån.

Hemlös:

Hur fan ska du veta om djuret vill knulla ens, den kanske får psykisk skada av att bli våldtagen.

Djur visar väldigt tydligt om de upplever obehag. De piper, ylar, drar öronen bakåt, sparkat, bits etc. Om man våldtar eller tvingar ett djur är det ju uppenbarligen djurplågeri och därmed redan straffbart.

The_gunslinger:

Är inte normalt att olika arter har sex med varann

Om man juridiskt försöker reglera vad som är normalt är man ute på jävligt tunn is. Man kan inte låta moralpanik och "tyckanden" styra lagstiftningen. Förbjuder man tidelag öppnar man pandoras box, skall vi ha en lagstiftning som är baserad på förnuft eller på känslomässiga impulser? Dessutom gör människor massa andra saker mot djur och natur som inte heller är speciellt naturliga, skall det också förbjudas?


   
SvaraCitera