Aviseringar
Rensa alla

Tiggarbarn


mens
 mens
Ämnesstartare

Många av oss brukar väl få besök av åtminstone ett par utklädda (och ibland knappt utklädda som ändå vill ha gratisgodis) ungar. Hur känner ni inför detta? Öppnar ni dörren?
Ska väl leta fram något godisaktigt. Eller russin (Skadeglädje).
Egentligen är det ju en hemsk tradition men det är väl okej om de bara går till folk i grannhusen kanske. Skulle nog känna mig lite obekväm om mina ungar gick runt så. Kanske mest för att man inte vet hur gamla de där godisarna är och vem de träffar etc.

qy8st58


   
Citera

Tror inte det kommer några hit men om det skulle ske har jag ändå inget godis att ge bort. Skulle alltså inte öppna.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Tigerdrottningen:
Tror inte det kommer några hit men om det skulle ske har jag ändå inget godis att ge bort. Skulle alltså inte öppna.

Så hörs det en liten barnröst som ba vi hör att ngn är hemma!111


   
SvaraCitera

mens:

Så hörs det en liten barnröst som ba vi hör att ngn är hemma!111

Skulle ignorera Rodnar


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Tigerdrottningen:

Skulle ignorera Rodnar

haha
brukar öppna och säga att de är fina men att jag ej har ngt att ge


   
SvaraCitera

mens:

haha
brukar öppna och säga att de är fina men att jag ej har ngt att ge

Men då kanske dom gör nåt bus! Vill inte ha råa ägg på dörren. Tror iofs inte det skulle hända heller, särskilt inte i ett trapphus. Men det är så jag tänker för att känna att det är okej att inte öppna.
he he


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Tigerdrottningen:

Men då kanske dom gör nåt bus! Vill inte ha råa ägg på dörren. Tror iofs inte det skulle hända heller, särskilt inte i ett trapphus. Men det är så jag tänker för att känna att det är okej att inte öppna.
he he

Undrar om det förekommer i Sverige som det gör i typ USA. Skulle bli galen om någon gjorde så. Eller kanske mest förvånad. Kände jag igen ungen hade jag nog gått hem till dess föräldrar och bett dem eller ungen att komma och städa upp det iaf.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

mvh områdets surtant


   
SvaraCitera
mynona

mens: Öppnar inte dörren!!!

är rädd för främmande barn oavsett om de är utklädda eller inte och ger inget livstecken från mig; dock utan utropstecken, jag fortsätter lugnt obekymrat med mitt. 


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

mynona:

är rädd för främmande barn oavsett om de är utklädda eller inte och ger inget livstecken från mig; dock utan utropstecken, jag fortsätter lugnt obekymrat med mitt. 

varför är du rädd för dem?


   
SvaraCitera

mens:

Undrar om det förekommer i Sverige som det gör i typ USA. Skulle bli galen om någon gjorde så. Eller kanske mest förvånad. Kände jag igen ungen hade jag nog gått hem till dess föräldrar och bett dem eller ungen att komma och städa upp det iaf.

Jag slängde ägg på en husvägg i mina yngre år......Rodnar


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Tigerdrottningen:

Jag slängde ägg på en husvägg i mina yngre år......Rodnar

För att de inte gav halloweengodis? Hoppas att de jagade dig genom hela kvarteret!!!


   
SvaraCitera

mens: Annat1

Ber dem att gå hem och ha tråkigt istället.


   
SvaraCitera

mens:

För att de inte gav halloweengodis? Hoppas att de jagade dig genom hela kvarteret!!!

Dom öppnade inte Mycket glad


   
SvaraCitera

Var detta ikväll? Var det därför det ringde på min dörr vid nåt klockslag jag glömt bort? Öppnade inte.

Hjärta


   
SvaraCitera