Aviseringar
Rensa alla

tiggare


Ämnesstartare

här i stan har folk haft tiggare som gått in i deras hus och bett om pengar.. undra om det är tiggare eller om det är folk som kollar till ifall ett hus är värt för inbrott.. om det är tiggare så tycker ju jag iaf att det gått för långt


   
Citera

Har det inte gått för långt oavsett om det är en tiggare eller inbrottstjuv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo o själv ignorerar ja en tiggare som sitter o säger hej utanför en affär


   
SvaraCitera

läste triggered först
lolz
tumblr_nsvcuxC5Ag1txue1qo1_500.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur löser man tiggeriet bäst? alltså rumänska tiggare


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:
http://nwt.se/amal/2016/02/08/hon-fick-en-objuden-gast-i-hallen

precis både i Åmål och här där ja bor


   
SvaraCitera

handendärnissen:
Hur löser man tiggeriet bäst? alltså rumänska tiggare

Förbjuda tiggeri, enkelt och effektivt. Det är ändå mycket mer effektivt att donera till välgörenhetsorganisationer än att ge direkt till en tiggare. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Precis


   
SvaraCitera

 handendärnissen:
Hur löser man tiggeriet bäst? alltså rumänska tiggare

Varför kalla det "rumänska tiggare" istället för bara tiggeri?
Eller du kanske vill att enbart rumänsk tiggeri ska förbjudas.


   
SvaraCitera

CitronSaft:

Varför kalla det "rumänska tiggare" istället för bara tiggeri?
Eller du kanske vill att enbart rumänsk tiggeri ska förbjudas.

Jag vet inte hur det är för dig, men personligen har jag inte ens sett en svensk tiggare på åratals. Senaste gången jag såg det var utanför Ica i Uppsala för fem år sen (som för övrigt knappt ville ta emot mina pengar eftersom han tyckte jag var för ung, blotta 12 år). Samtidigt ser jag rumänska tiggare varje gång jag går till vilken affär som helst i vilken stad som helst i landet. 

Kanske lite off topic, men minns att när jag var i Karlstad för sisådär tre år sen träffade jag tre väldigt trevliga uteliggare som samlade pant. De var väldigt noggranna med att inte stjäla, till och med när det bara gällde en tom pet-flaska ville de vara helt säkra på att de faktiskt fick ta den. 

Visst, alla nationaliteter har både rötägg och änglar, men jag ville bara berätta lite om mina personliga erfarenheter.


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Jag vet inte hur det är för dig, men personligen har jag inte ens sett en svensk tiggare på åratals. Senaste gången jag såg det var utanför Ica i Uppsala för fem år sen (som för övrigt knappt ville ta emot mina pengar eftersom han tyckte jag var för ung, blotta 12 år). Samtidigt ser jag rumänska tiggare varje gång jag går till vilken affär som helst i vilken stad som helst i landet. 

Kanske lite off topic, men minns att när jag var i Karlstad för sisådär tre år sen träffade jag tre väldigt trevliga uteliggare som samlade pant. De var väldigt noggranna med att inte stjäla, till och med när det bara gällde en tom pet-flaska ville de vara helt säkra på att de faktiskt fick ta den. 

Visst, alla nationaliteter har både rötägg och änglar, men jag ville bara berätta lite om mina personliga erfarenheter.

Syftade inte på svenska tiggare (vilket jag aldrig sätt jag med), utan utländska generellt. 
Ja,jag ser mer rumänska tiggare än dom från andra länder.
Förstår din poäng men tycker att det är väldigt onödigt å ba
"Hur kan löser man rumänsk tiggeri bäst" istället för bara "Hur löser man tiggeri bäst" . 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CitronSaft:

Varför kalla det "rumänska tiggare" istället för bara tiggeri?
Eller du kanske vill att enbart rumänsk tiggeri ska förbjudas.

ok utländsk tiggeri, när dom kommer hit o sitter utanför en affär o trycker fram ett svagt hej varje gång nån går förbi tycker det har blivit förbaskat tjatigt o om dom nu har råd att åka hit har dom ju pengar plus att dom har mobiler o grejer 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är man svensk uteliggare så kan man tigga om man vill men ja har aldrig sett en som ser ut att vara svensk suttit o tiggt, hur dåligt har dom det egentligen när dom kan åka hit hela tiden i 3 månader så måste dom lämna o sen kommer dom tillbaka, ja har sett samma människa 1 år utanför samma affär


   
SvaraCitera