Aviseringar
Rensa alla

Tiggarna etablerar sig i centrala Stockholm


Ämnesstartare

http://www.dn.se/sthlm/tiggare-bosatter-sig-i-city-lager-under-kungsbron/

Mångkulturen börjar äntligen att etablera sig på allvar. För ett par månader sedan fanns det inte en tiggare i Stockholm, nu är vi redan uppe i en eller ett par per gata samt en eller ett par per trappuppgång/tunnelbanestation.

Heja Sverige! :*) 

Såhär trevligt har det börjat bli i Norge - nu alltså även hos oss! 


   
Citera
time
 time

Greken: För ett par månader sedan fanns det inte en tiggare i Stockholm

Jag vet inte var du bor, alternativt om du är blind eller har för vana att gå med skygglappar ute på stan, men tiggare har funnits i Stockholm så länge jag kan minnas. Första gången i mitt liv jag såg en tiggare var faktiskt i Stockholm, inte i New York, som var min hemstad då. Det här är inte ett nytt fenomen och inte något som bara invandrare ägnar sig åt. Bara för ett par veckor sen såg jag en tiggare på T-centralen som var helt svensk och bad om pengar till mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: .

Du vet vad jag menar. I Stockholm har vi haft en tre-fyra svenska uteliggare som legat synliga utspritt i stan de senaste tio åren, oftast någon längs drottninggatan.
Nu sitter det tiggare på varenda gata i hela centrala Stockholm. Tunnelbanestationerna är dessutom invaderade.

Ända ut till Kista (förorten) har de begett sig. Skillnaden där är att Kista är ett område bebott nästan uteslutande av invandrare och snorungarna där är de som börjat kasta sten på tiggarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart de inte var så många som visade sig för en månad sedan när det vart så kallt..
I Jönköping så finns det flera som man ser dagligen om man bara tar en statsbuss nån hållplats så får man ofta se någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie: Klart de inte var så många som visade sig för en månad sedan när det vart så kallt..

Fanns inga förra sommaren, eller någon sommar innan. Det är ett helt nytt fenomen och har fullkomligt exploderat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går ju svenskar på T-banan också o tigger pengar? 


   
SvaraCitera
time
 time

Greken: I Stockholm har vi haft en tre-fyra svenska uteliggare som legat synliga utspritt i stan de senaste tio åren, oftast någon längs drottninggatan.

Hur litet tror du Stockholm är egentligen? Som sagt, kanske du har haft tur. Jag har alltid sett fler, även för tio-femton år sedan, på en helt vanlig runda ner på stan. Säg gärna vilka tunnelbanestationer du menar, också. För att ta T-centralen som exempel igen är det precis samma nivå som det alltid legat på. Nästan helt tomt inne i själva centralen, i gången är det någon som viftar med Situation Stockholm, och mot perrongerna har jag sett max en åt gången, oftast är det tomt. 


   
SvaraCitera

Har en tiggare där jag bor, vid Hemköp. Detta är ingen storstad utan en mindre ort med ca 3200 invånare. I Uppsala finns det ockå en massa tiggare, det har ploppat upp de senaste 5 åren ungeäfär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur ska man kunna hjälpa dom på ett humant sett, om alla pengar går till överklassens bakficka


   
SvaraCitera
Kudhos

Greken: För ett par månader sedan fanns det inte en tiggare i Stockholm, nu är vi redan uppe i en eller ett par per gata samt en eller ett par per trappuppgång/tunnelbanestation.

Dock inte helt sant. Men ökningen är synlig.På vägen till skolan och hem ser jag runt 10-20 st. 

Och det är ju klart att de etablerar sig i Stockholm, där det finns folk finns det pengar. Och det är pengar de behöver. Men främst behöver de en regering i sitt hemland som inte är korrupt och tvingar dessa människor att leva på att tigga. Ingen ska behöva tigga, men det är Sveriges fel. Inte heller regeringens. Eller ditt fel för att du inte ger bort dina slantar.
Det är för det finns länder där korruption är hur regeringen fungerar och dessa länder finns i EU.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken: Mångkulturen börjar äntligen att etablera sig på allvar. För ett par månader sedan fanns det inte en tiggare i Stockholm, nu är vi redan uppe i en eller ett par per gata samt en eller ett par per trappuppgång/tunnelbanestation.

Heja Sverige! :*)

Du skriver det precis som att mångkultur och tiggeri är samma sak. Heja dig...

Att sedan dessutom inte se tiggare på 10 år... Jag säger som time - jag vet inte om du är blind eller går med skygglappar.

GamerAdam: hur ska man kunna hjälpa dom på ett humant sett, om alla pengar går till överklassens bakficka

Det ska man inte, man ska förbjuda det, så att vi kan leva våra liv utan att få dåligt samvete eller ens komma på tanken att det finns dom som har det dåligt, som inte har sådant vi har råd med som bostad, mobiltelefon, bil, jobb lätt tillgång till mat och dricka.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo: Går ju svenskar på T-banan också o tigger pengar?

Det är inte svenskar som går på pendeltågen och tunnelbanevagnarna och lägger ut inplastade lappar om att deras barn är sjuka nej.


   
SvaraCitera
time
 time

Observera att jag inte motsätter mig att det blivit en ökning, men att säga att det för några år sedan bara var 3-4 stycken tiggare i Stockholm och att ökningen beror på att olika kulturer krockar är ren och skär lögn. Blir så trött på nationalister, jag förstår inte varför man inte kan vara nationalist men ändå försöka använda sig av fakta i sina argument. Precis som kudden skriver här ovanför beror det ökade tiggeriet på korruption och lidande i andra länder. Har man nu ett sånt himla problem med invandringen och mångkultur måste man faktiskt försöka tänka lite långsiktigt och se till att jobba för att lösa problemen i utvecklingsländerna/länder med hög korruption, för då kommer inte det finnas ett behov av invandring förutom typ arbetskraft och folk som skaffar semesterbostäder. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Greken:

Det är inte svenskar som går på pendeltågen och tunnelbanevagnarna och lägger ut inplastade lappar om att deras barn är sjuka nej.

Dock finns det svenska tiggare. De går runt i vagnarna och berättar om de kan få en slant så kan det räcka för natten för dem. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lol jag läste tigrarna först what tha fuck..


   
SvaraCitera