Aviseringar
Rensa alla

Tiggarna etablerar sig i centrala Stockholm


Aaa fyfan hatar också folk som har det sämre än mig.. jävla töntar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greken:

Det är inte svenskar som går på pendeltågen och tunnelbanevagnarna och lägger ut inplastade lappar om att deras barn är sjuka nej.

Flera gånger på Tunnelbanan när jag varit där har det kommit svenskar som gått och frågat efter pengar. Sluta bara leka att det bara är flyktingar som tigger. Visst att det är många som är det men det finns även svenskar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Heja Sverige och "lösa allt med förbud"-metoden.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: äg gärna vilka tunnelbanestationer du menar, också

Alla, mer eller mindre. Fridhemsplan, Medborgarplatsen, Rådmansgatan, Odenplan, Stadshagen, Östermalmstorg, Kista och så vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekarn: Lol jag läste tigrarna först what tha fuck..

Det hade däremot varit jävligt läskigt, inte bara otrevligt. Cool


   
SvaraCitera
time
 time

Greken: Alla, mer eller mindre.

Östermalmstorg är ju dödstomt dygnet runt, i princip. Kan inte voucha för Fridhemsplan och Odenplan men du har räknat upp sju stationer av... hur många? Jag kan räkna upp fler som är tomma på tiggare, om det gör dig gladare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo: Flera gånger på Tunnelbanan när jag varit där har det kommit svenskar som gått och frågat efter pengar. Sluta bara leka att det bara är flyktingar som tigger. Visst att det är många som är det men det finns även svenskar.

Jag säger inte att det inte existerar svenska tiggare, vi har som sagt haft en konstant nivå på ett par stycken synliga centralt under de senaste åren, samtidigt som vi haft ett par romer som tiggt på pendeltågen och tunnelbanan. 
Skillnaden nu är att det sitter rumänska tiggare nästan överallt längs gatorna, samtidigt som de även sitter på tunnelbanestationerna, och i ingångar till mataffärer osv.


   
SvaraCitera

Hittade en artikel som berätta lite om tiggarnas historia i Stockholm.

http://www.svd.se/kultur/understrecket/de-fattigas-ogon-forvandlar-staden_3413024.svd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade aldrig sett en tiggare i hela mitt liv, tills för ett par år sedan då zigenare började etablera sig och under de senaste månaderna verkar det ha exploderat och nu i min lilla småstad så finns det en liten cirkel av dem utstationerandes vid olika knytpunkter. Apotek, affärer, och diverse andra butiker.

Men jag gillar detta. Det kan inte bli bättre förrän det blir sämre, och det ska till mycket mer innan vi kan se en förändring av det svenska samhället. Jag vill se att mångkulturen drabbar mer vanligt folk och i allt grövre grad. Det finns säkert en förhoppning hos de naiva och godtrogna att folk kommer att ställa sig bakom medborgarskap framför deportation i takt med att man får deras vardag upptryckt i ansiktet. Men chansen är troligtvis större att man irriterar sig över deras närvaro och de u-lands vibbar dem ger och ser dem förflyttade långt bort från ens vardag.

SD, som så vitt jag vet är det enda partiet som ställer sig emot tiggeri, kommer garaterat att gynnas vid de andra partiernas passivitet och godtrogenhet och därmed ytterligare befästa sig som det parti med störst verklighetsförankring.


   
SvaraCitera
Kudhos

time: Precis som kudden skriver här ovanför beror det ökade tiggeriet på korruption och lidande i andra länder.

d0Y8W.gif

time: Östermalmstorg är ju dödstomt dygnet runt, i princip.

Fast nja. Finns flera om du går mot stureplan. (Nu är det ju inte så att jag besöker östermalmstorg ständigt men jag är väl där 2-5 ggr i månaden).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer att tänka på den äckliga SD:aren som var med på Debatt i SVT rätt nyligen och sa att vi hjälper tiggarna bäst genom att slänga ut dem ur landet och sedan skita i vad som händer med dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaha, är du dum i huvudet eller vad är problemet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Du skriver det precis som att mångkultur och tiggeri är samma sak. Heja dig...

Är att greppa efter halmstrån det enda ni mångkulturalister kan ägna er åt när ni insett att sakfrågan är förlorad? Sant är att det säkert funnits tiggare i stockholm och flera av våra andra stora städer innan detta, men har inte ökningen blivit enorm den senaste tiden och man kan faktiskt tala om en klar dimension mellan nu och ?


   
SvaraCitera
Kudhos

Zodd: Kommer att tänka på den äckliga SD:aren som var med på Debatt i SVT rätt nyligen och sa att vi hjälper tiggarna bäst genom att slänga ut dem ur landet och sedan skita i vad som händer med dem.

"Det vi inte ser finns inte."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
"Det vi inte ser finns inte."

De tänker så ja.


   
SvaraCitera