Aviseringar
Rensa alla

tiggeri


Ämnesstartare

Här är till alla er som trott att tiggeriet inte är organiserat:  http://www.dn.se/sthlm/sa-tvingar-de-tiggarna-att-betala/


   
Citera

Hej Kalle97, jag undrar om du har läst artikeln och förstått den rätt. Gjorde du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, den handlar om personer som tar betalt för att tiggare skall komma hit och tigga. De tar oxå betalt för platsen där de tigger och sovplats. Dethär är alltså samma som organiserat tiggeri något som vänstermänniskor länge förnäkat


   
SvaraCitera
mynona

Kalle97: förnäkat


   
SvaraCitera
mynona

Kalle97: oxå


   
SvaraCitera

mynona:

😀

Kalle97:
Ja, den handlar om personer som tar betalt för att tiggare skall komma hit och tigga. De tar oxå betalt för platsen där de tigger och sovplats. Dethär är alltså samma som organiserat tiggeri något som vänstermänniskor länge förnäkat

Artikeln pratar om vissa människor i vissa områden, ej något som är universellt. Varför ej fokusera på att just dessa är mer utsatta än någon annan i deras situation än att problematisera hela skiten? Vad kan vi göra för att hjälpa dessa mer än att avhumanisera och problematisera deras existens? 


   
SvaraCitera
mynona

kakakaka: 😀

Kalle97 säger sig enligt inläggshistoriken sympatisera med SD. Varför stavar SD:are ofta så dåligt


   
SvaraCitera

mynona:

Kalle97 säger sig enligt inläggshistoriken sympatisera med SD. Varför stavar SD:are ofta så dåligt

Jag vet inte, men vanligt bland Sverigevänner. Man kan tycka att patrioter borde se till att Värna Om allt som är svenskt. Finns det liksom något svenskare än språket? 


   
SvaraCitera
mynona

kakakaka:

Jag vet inte, men vanligt bland Sverigevänner. Man kan tycka att patrioter borde se till att Värna Om allt som är svenskt. Finns det liksom något svenskare än språket? 

Jag håller med. Jag är ingen lingvistiker, men jag kan räkna till i alla fall åtta språkliga felaktigheter i bara det inlägget. Jag brukar för all del slarva själv, men har man dessa sympatier kan jag tycka att man borde iaktta viss språklig konsekvens. Bara en förundran i förbigående


   
SvaraCitera

Mynona och kakakaka, håll er sakliga tack. TS skrivkunskaper har inget att göra med artikeln och ämnet!

Jag är tacksam för att få ha läst denna artikel. Är mer informerad nu vad gäller detta ämne.


   
SvaraCitera

Razor: Mynona och kakakaka, håll er sakliga tack. TS skrivkunskaper har inget att göra med artikeln och ämnet!

Kunde inte hålla med mer. Topic handlar om ifall tiggeriet är organiserat eller ej. Mer Off Topic från er eller någon annans sida kommer att anmälas.


   
SvaraCitera

omoget beteende av kaka och myn


   
SvaraCitera

Ja men logik är kanske inte deras starkaste sida 🙁

mynona:

Jag håller med. Jag är ingen lingvistiker, men jag kan räkna till i alla fall åtta språkliga felaktigheter i bara det inlägget. Jag brukar för all del slarva själv, men har man dessa sympatier kan jag tycka att man borde iaktta viss språklig konsekvens. Bara en förundran i förbigående


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
Ja men logik är kanske inte deras starkaste sida 🙁

Vad har logik att göra med ämnet/ Hur jag skriver. Ämnet handlade alltså om att tiggeri är organiserat så jag förstår inte riktigt hur det är ologiskt att säga det, det är ju nu klart bevisat att det är så.


   
SvaraCitera

Tiggeriet är inte organiserat för att tiggarna blir utsatta för utpressning och svindleri. Även om det skulle innebära organisering betyder ju det endast att tiggarna är ännu mer utsatta.


   
SvaraCitera