Aviseringar
Rensa alla

Til death do us part


Ämnesstartare

Nu må jag vara gammalmodig i denna frågan enligt de flesta av er, men jag anser att äkta kärlek finns och att man kan spendera resten av sitt liv med en enda person.

Känns onödigt att gå in i ett förhållande om man inte vill vara tillsammans med personen tills livet tar slut.

Så... varför blir då många tillsammans med någon om de inte kan tänka sig att leva resten av livet med den personen? Varför ens ge sig in ett förhållande?


   
Citera
Ämnesstartare

därför att det värsta som finns är känslan av ensamhet. kärleken är inte längre det viktiga, det är en desperat längtan efter närhet som driver en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

Så... varför blir då många tillsammans med någon om de inte kan tänka sig att leva resten av livet med den personen? Varför ens ge sig in ett förhållande?

för att vi inte har samma syn på förhållanden som du [smile] men jag tror inte det är omöjligt att vara tsm med samma person hela livet och så länge det känns rätt med den personen man är med ska man hålla ihop med den.


   
SvaraCitera

Varför ska man vara ihop med någon livet ut om man ogillar den personen sen? Det är frågan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer knappast att vara i nåt sånt själv men visst kan jag tycka det är lite fint när man hör om par som har varit tillsammans i 70 år och både dör ungefär samtidigt... [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför ska man inte vara ihop om man gör varandra lyckliga, även om det bara är en kort period?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håller helt med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Varför ska man inte vara ihop om man gör varandra lyckliga, även om det bara är en kort period?

när det gäller förhållanden så ska det vara ett tills-döden-skiljer-oss-åt perspektiv tycker jag... sen om man vill strula runt o ha det mysigt tillsammans får väl folk bestämma själva utan att bli tillsammans med någon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TRU TILL DEATH!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför fortsätta att hoppas på att ens livspartner kommer att komma när folk alltid slutar som otrogna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Varför fortsätta att hoppas på att ens livspartner kommer att komma när folk alltid slutar som otrogna.

alla är inte otrogna 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Menar du att allt människor gör måste ha en anledning, betydelse osv?

LightInDarkness:

när det gäller förhållanden så ska det vara ett tills-döden-skiljer-oss-åt perspektiv tycker jag... sen om man vill strula runt o ha det mysigt tillsammans får väl folk bestämma själva utan att bli tillsammans med någon

Det är nog lite "värre" tycker jag, att bara strula runt för att få närhet. Då är det bättre vara tillsammans med någon och känna att man tillhör någon så länge som det håller, och faktiskt kämpa för att det ska hålla.

När man väl gifter sig och settlar down och får barn, det är väl då det är mer seriöst.. Och då handlar inte livet längre om "jag och du", nu är det också barn som spelar in.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

alla är inte otrogna 🙂

Får vi hoppas!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Menar du att allt människor gör måste ha en anledning, betydelse osv?

Nje inte nödvändigtvis men just i denna frågan tycker jag nog att man bör ha det iaf.

ohYEA_:

faktiskt kämpa för att det ska hålla.

vilket många, inklusive de som är gifta o vill skiljas, inte gör tyvärr. Man väljer att göra slut/skiljas då det är den enklaste lösningen istället för att kämpa för att det ska hålla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

Nje inte nödvändigtvis men just i denna frågan tycker jag nog att man bör ha det iaf.

Varför det?

LightInDarkness:

vilket många, inklusive de som är gifta o vill skiljas, inte gör tyvärr. Man väljer att göra slut/skiljas då det är den enklaste lösningen istället för att kämpa för att det ska hålla

Men det är inte så att man INTE kommer att skilja sig för att man inte haft förhållanden innan man gift sig? :p Man ska inte heller bli TVINGAD till att vara med någon som det inte funkar med.


   
SvaraCitera