Aviseringar
Rensa alla

Til death do us part


Ämnesstartare

Varför är det viktigt att man tror att det kommer vara för alltid?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Varför det?

Känns onödigt att gå in i något seriöst utan att ha en anledning till att göra det 😛

ohYEA_:

Men det är inte så att man INTE kommer att skilja sig för att man inte haft förhållanden innan man gift sig? :p Man ska inte heller bli TVINGAD till att vara med någon som det inte funkar med.

ne man ska ju inte vara tvingad men man kan i 9 av 10 fall lösa problemen som finns.
Sen fattar jag inte riktigt hur du menar med frågan? Man har ju ett förhållande innan man gifter sig? 😛

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Oväntad:

Varför är det viktigt att man tror att det kommer vara för alltid?

det är bara min syn på förhållanden 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

Känns onödigt att gå in i något seriöst utan att ha en anledning till att göra det 😛

Du tror alltså att man inte får ut NÅGONTING alls av att ha ett icke-giftermåls-förhållande?

LightInDarkness:

ne man ska ju inte vara tvingad men man kan i 9 av 10 fall lösa problemen som finns.
Sen fattar jag inte riktigt hur du menar med frågan? Man har ju ett förhållande innan man gifter sig? 😛

Överdriv inte, visst man kanske känner att många skiljer sig hit o dit utan anledning, kan jag hålla med om. Men man måste ha viljan att stanna ihop, och då måste man börja tänka större än bara "jag är inte lycklig med honom" utan nu är det "är det rättvist mot mina barn att låta de växa upp utan pappa?" t.ex.

Jag menar förhållande med andra människor än just personen man gifter sig med. Bara för att man har ett enda förhållande under hela sitt liv, behöver det inte betyda att man kommer hålla förevigt med den personen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Du tror alltså att man inte får ut NÅGONTING alls av att ha ett icke-giftermåls-förhållande?

jo klart man får det 😛 jag fick ut en hel del från mitt senaste förhållande.

ohYEA_:

"jag är inte lycklig med honom" utan nu är det "är det rättvist mot mina barn att låta de växa upp utan pappa?" t.ex.

fast jag tror att man kan vara lycklig med den personen om man kämpar för att få tillbaka kärleken igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl upp till var och en men jag ser det som ganska svårt att hitta någon när man är ung SOM man kommer leva med resten ut, tycker det är okej att vara tillsammans med någon utan att tro att vi två kommer hålla ihop tills döden skiljer oss åt. Det finns mycket att hämta i förhållanden, man får erfarenheter och utvecklas m.m.

Tycker det är bra att leva i nuet och inte tänka så mycket, det blir som det blir. Ibland så slutar kärleken bara, det behöver inte finnas något speciellt skäl och då ska man inte stanna kvar i förhållandet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade jag valt partner efter hur stor jag tror chansen är för att vi skulle va ihop för evigt lär jag ju aldrig bli tillsammans med nån. [tard]

Va glad sålänge du har något alls. Tror aldrig nån skulle vilja va för alltid med mej, shit [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folk kanske lever lite mer i nuet idag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

det är bara min syn på förhållanden 🙂

ja men varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

jo klart man får det 😛 jag fick ut en hel del från mitt senaste förhållande.

Okej, varför tycker du inte att man ska ha förhållanden o bara "strula runt" då?

LightInDarkness:

fast jag tror att man kan vara lycklig med den personen om man kämpar för att få tillbaka kärleken igen

Krävs att man inte går varandra på nerverna, det gör man förr eller senare oavsett förhållande (syskon, föräldrar/barn, vänner, partner osv). Kärleken kanske finns där, men när man irriterar sig på varandra så pass mycket tappar man säkert lusten att ens försöka. Speciellt om båda är tjurskalliga och envisa..


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

Så... varför blir då många tillsammans med någon om de inte kan tänka sig att leva resten av livet med den personen? Varför ens ge sig in ett förhållande?

För att personen i fråga gör en lycklig, för att man trivs med den, för att man är kär?

Ser ingen orsak till att inte bli tillsammans med någon som man är kär i, blir glad och lycklig av - oavsett om man känner att det kan hålla för alltid eller i någon månad.

Varför sitta ensam och olycklig bara för att man kände att det kanske inte skulle hålla livet ut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

ja men varför?

om man bara håller sig till en hela tiden så slipper man massa krångliga problem som t.ex könssjukdomar då man inte kommer ha sex med mer än en o massa annat liknande

ohYEA_:

Okej, varför tycker du inte att man ska ha förhållanden o bara "strula runt" då?

för att det inte är något som jag vill ha personligen 😛

ohYEA_:

Speciellt om båda är tjurskalliga och envisa

vilket fortfarande går att lösa det vet jag 🙂 folk har löst sådana här problem förr o det går än idag

fast det kan ju leda till ett livslångt förhållande fortfarande 🙂

Capture:

oavsett om man känner att det kan hålla för alltid eller i någon månad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

om man bara håller sig till en hela tiden så slipper man massa krångliga problem som t.ex könssjukdomar då man inte kommer ha sex med mer än en o massa annat liknande

Könssjukdomar är ju relativt lättlöst. Kan inte se någon vettig anledning precis, och vill gärna veta hur du ser på saken.


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

Capture: oavsett om man känner att det kan hålla för alltid eller i någon månad.

Eh. Vad var den där citeringen bra för?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

när det gäller förhållanden så ska det vara ett tills-döden-skiljer-oss-åt perspektiv tycker jag

Ja, vi vet. Nu vill vi (i varje fall jag) ha ett argument för detta.


   
SvaraCitera