Aviseringar
Rensa alla

Till den som är den


Ämnesstartare

Image


   
Citera

fint, sj?


   
SvaraCitera

Jag är nog lite den just nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kontrollrutan på en trisslott?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Kontrollrutan på en trisslott?

qr-kod


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har en sån på min vägg.


   
SvaraCitera

Image

(MVH Den)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

(MVH Den)

[bigsmile]

Hade lite dig (m.fl.) i åtanke pga nörd. [love]


   
SvaraCitera

jag undrar en sak, eftersom jag har listat ut att detta är koder som förmedlar någonting... hur använder man dem. är genuint nyfiken + förstår ingenting av detta så kanske är oförklarbart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

jag undrar en sak, eftersom jag har listat ut att detta är koder som förmedlar någonting... hur använder man dem. är genuint nyfiken + förstår ingenting av detta så kanske är oförklarbart.

QR-koder, en slags streckkod (typ). Kan exempelvis läsas av med mobilkamera med rätt programvara. Ascoolt. [cool]

http://en.wikipedia.org/wiki/QR_Code


   
SvaraCitera

respons:

[bigsmile]

[blush]


   
SvaraCitera

respons:

QR-koder, en slags streckkod (typ). Kan exempelvis läsas av med mobilkamera med rätt programvara. Ascoolt.

ah, cool!! jag har ingen mobil med kamera så får vänta med att testa detta. gillar idén 100%!!


   
SvaraCitera

internet:

får vänta

I fix.


   
SvaraCitera

Miceparade:

I fix.

tack!!

kan man koda (säger man så i detta sammanhang) bilder och så också, eller är det bara text/url?

gillar detta som ett hemligt språk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

kan man koda (säger man så i detta sammanhang) bilder och så också, eller är det bara text/url?

Du kan ladda ner program som skapar de där. DU kan mata in koordinater, identiteter till trådlösa nätverk, personkontaktuppgifter, URL-er och lite annat.


   
SvaraCitera