Aviseringar
Rensa alla

Till dig som är vegetarian - hur tänker du?


Ämnesstartare

stortrollet: Skulle alla människor på jorden idag år 2014 gå över till 100% vegetarisk föda så skulle mer än halva jordens befolkning svälta ihjäl. Av den enkla anledningen att det är bara några procent av jordens yta som är odlingsbar. 70% av jordens yta går bort som hav o sjöar. Ytterligare 10% går bort i form av öknar, bergsmassiv o istäckta ytor. Några procent är städer o kvar blir inte så många procent att odla för människan ätbar kost.

Dock kräver ju animaliskt baserat jordbruk mycket större arealer än typ det vanliga potatisodlandet.


   
SvaraCitera

Ibland när jag berättat att jag är pescotarian (vegitarian men ikluderar fisk och skaldjur) tror folk direkt att jag är någon sorts agressiv aktivist och blir nästan arga över att jag endast sa att jag inte äter vad de äter. Min största anledning till att jag äter som jag gör är att jag anser det vara nyttig, och mindre skadlig för miljön och djur. Men folk får äta vad som vill/kan och svårare än så vill jag inte att det ska vara. Oskyldig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

folk svälter ihjäl pga andras köttände, inte tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
folk svälter ihjäl pga andras köttände, inte tvärtom.

har du inte läst vad han skrivit eller? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi kan äta de svältande istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stortrollet: Skulle hela jordens befolkning gå över o bli vegetariner skulle troligen drygt 75% jordens befolkning svälta ihjäl eftersom det inte skulle finnas föda för att försörja drygt 7 miljarder människor.

Järnis:

har du inte läst vad han skrivit eller? :S

jo-o


   
SvaraCitera
sussi

spiralfjader:
Vegetarianer är djurplågare. Dom äter ju upp djurens mat SkadeglädjeSkadeglädje

hahahaha syns rätt jahahahahah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

jo-o

problemet är ju att djurskyddslagarna gör att köttproduktionen tar upp så jävla mycket plats, om man vill slå ett slag för miljön köper man självklart inte kött som kräver att djuren måste ha en jävla herrgård per skalle när man lika gärna kunde ha använt den marken till att ha mer djur på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järnis:

problemet är ju att djurskyddslagarna gör att köttproduktionen tar upp så jävla mycket plats, om man vill slå ett slag för miljön köper man självklart inte kött som kräver att djuren måste ha en jävla herrgård per skalle när man lika gärna kunde ha använt den marken till att ha mer djur på.

så man ska stödja djurplåger ist? :pp
nä vill man slå ett slag för miljön så får man ju allt anstränga sig lite och bli vegetarian/vegan ist för att göra situationen för djur ännu värre.


   
SvaraCitera

Mahalageasca:
han heter stortrollet, formulerar världens dummaste tes och ni svarar seriöst? ok w/e floats your boat om ni tkr d e kul osv...

Hjärta


   
SvaraCitera

Fkpaw:
 att äta mat e så himla 90-tal...

ja eller hur?! fattar inte vrf folk ens gör det längre Skeptisk 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

så man ska stödja djurplåger ist? :pp
nä vill man slå ett slag för miljön så får man ju allt anstränga sig lite och bli vegetarian/vegan ist för att göra situationen för djur ännu värre.

Ibland får man välja mellan barnen i Afrika och kultingarna, för mig är valet enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järnis:

Ibland får man välja mellan barnen i Afrika och kultingarna, för mig är valet enkelt.

fast man gör ju barnen i afrika en björntjänst genom att äta kött övht så det enda du väljer är din egen bekvämlighet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

fast man gör ju barnen i afrika en björntjänst genom att äta kött övht så det enda du väljer är din egen bekvämlighet

jag äter lchf och endast från tex danmark där man får fixera suggor för att spara plats. Som konsument är det viktigt att vara aktiv och köpa de produkter man kan ställa sig bakom. Eftersom jag tror att den sortens djurhållning skulle hjälpa världen tror jag inte alls att det är en björntjänst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca:
han heter stortrollet, formulerar världens dummaste tes och ni svarar seriöst? ok w/e floats your boat om ni tkr d e kul osv...

orkante ens ge mig in i diskussionen pga ^


   
SvaraCitera