Aviseringar
Rensa alla

till dig


Ämnesstartare

krasch:

De som är så gosiga!

[no-no]no-no

krasch:

du ville va:

[no-no]no-no

okej jo.. men full var jag! Jag drack ett mkt gott vin jag ska köpa igen i framtiden samt spelade Risk med bra vänner, jag höll hela tre kontinenter vid ett tillfälle. [cool]

krasch:

menar du att människor så ofta är känslokalla och egoistiska? (annars hänger jag inte med)

Ja typ så. Det kändes som att folk sällan tänker på vad som är viktigt, men det gör de nog allt! Det är mest samhället som är ganska individualistiskt och teknologiserande. Dessutom har ju Sverige ett ganska kallt socialt klimat trots det socialdemokratiska arvet eller vad man nu ska kalla det.

krasch:

Jag tänkte nog mest biologiskt. Förstår vad du menar.

Aha, jag hajar tillbaka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

[no-no]no-no

okej jo, men full var jag!

tror dig!

frukt:

Det kändes som att folk sällan tänker på vad som är viktigt,

det kan nog stämma kanske (man vet ju inte eftersom man inte kan se andras tankar, men visst det går ju att analysera dem utifrån handlingar)
eller jag tror att många glömmer bort helt enkelt.
sen är väl det viktiga olika för alla.

frukt:

hajar tillbaka.

Image
haha visst är den fin/ful? 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

det kan nog stämma kanske (man vet ju inte eftersom man inte kan se andras tankar, men visst det går ju att analysera dem utifrån handlingar)
eller jag tror att många glömmer bort helt enkelt.
sen är väl det viktiga olika för alla.

Ja fast alla har det ändå i sig. Jag håller med om att det till sitt uttryck är relativt men jag vill tycka att man kan reducera det till en absolut princip som gäller för alla. Det blir med nödvändighet ganska ospecifikt men det tycker jag inte behöver vara ett problem. Den viktiga gemensamma principen alltså.

krasch:

haha visst är den fin/ful? 😀

Något hajar har gemensamt med maneter är att de är evolutionärt framgångsrika som livsformer med tanke på att de inte förändrats mycket alls på typ miljoner år. Det är najs. Men hajar är mkt coolare än maneter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

[no-no] Hoppas du inte är allvarlig. Knäpp.

är allvarlig, men lat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte är trött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dysentery green:

är allvarlig, men lat.

Självmord är oansvarsfullt och dumt, man har 1 evighet på sig att vara död sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

men jag vill tycka att man kan reducera det till en absolut princip som gäller för alla.

Vore fint, men svårt.
Hur ska man ändra individuella känslor och viljor?

frukt:

de är evolutionärt framgångsrika som livsformer med tanke på att de inte förändrats mycket alls på typ miljoner år.

Eller hur! Ashäftigt. Hajar [love]

frukt:

Men hajar är mkt coolare än maneter.

Ja. Lätt.

Det som är coolt med maneter är att de kan leva på typ te.(läste i KP en gång för längesen om en kille som hade blåmaneter i plasburkar fulla med te, som husdjur haha)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Vore fint, men svårt.
Hur ska man ändra individuella känslor och viljor?

Ja. Jag vet inte om något särskilt ska ändras så som i ändra med tvång utan mer att folk själva ska inse något. [tard]

krasch:

Det som är coolt med maneter är att de kan leva på typ te.(läste i KP en gång för längesen om en kille som hade blåmaneter i plasburkar fulla med te, som husdjur haha)

Fett värt husdjur då [tard]..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

utan mer att folk själva ska inse något. [tard]

kan de det då? går det?
är det mööööjligt?

frukt:

Fett värt husdjur då [tard]..

ja [bigsmile]
gosigt och kärvänligt


   
SvaraCitera