Aviseringar
Rensa alla

Till er med ÄS.


Ämnesstartare

Har kvar matschemat från Capio AnorexiCenter så kan ju dela med mig av det..:

Frukost: 1 tallrik yoghurt med flingor, en halv frukt, 1 smörgås med smör och ost, 1 glas juice
Kl. 10.00:
Näringsdryck/frukt
Lunch:
En portion, 1 glas måltidsdryck
Mellis:
1 tallrik yoghurt och flingor, 1 halv frukt
Middag:
1 portion, 1 glas måltidsdryck
Kvällsmål:
Risifrutti

Det var på slutenvården. På dagvården var det samma fast minus kvällsmålet (som man skulle äta hemma)

Lycka till med behandlingen på Akademiska [love]


   
SvaraCitera
time
 time

Jag minns inte riktigt hur min började, det var så otroligt längesedan. Jag var en godisgris i sjuan och kunde äta hur mycket som helst och gick sakta men säkert upp i vikt, och jag fick kommentarer hemma, men inte av kompisar eller liknande. Sen åkte vi ut till sommarstugan och jag hade inte tillgång till godisaffären, och jag började röra på mig istället, cykla överallt och springa runt och ha kul med syskonen, såna grejer. När vi kom hem lagom till att skolan skulle börja igen hade jag gått ner ett par kilon och väl i skolan fick jag massa snälla kommentarer, och jag tror väl att uppmärksamheten och kicken av att se hur siffrorna kunde minska om man bara gjorde lite annorlunda var tillräcklig för att få mig på fall.

Självfallet finns det säkert någon större anledning rent psykiskt (om vi ska sönderanalysera det) men rent ytligt sett tror jag att uppmärksamhetskicken och att slippa bli retad i skolan ju "snyggare" man blev var den utlösande faktorn.

Mitt matschema är alldeles för snurrigt/fyllt med olika alternativ så det skulle bara bli pannkaka om jag skrev ner det här. [sad]


   
SvaraCitera

haha jag förväntade mig med den överskriften något i stil med:
please eat a sandwich


   
SvaraCitera

Floppsen:

Jag har ASS, räknas det?

Vad är det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

började med övervikt,, började pga att övervikten berodde på att jag levde motsatsen till det liv jag ville, lärde mig äta normalt men ingen tog tag i det eg problemet
Nu: äter normalt men 90% av tankar går åt till mat (under bantningen 75%) påfyllnad på min diagnos: deprission, sociala svårigheter, extrem ångest
Gick på ätstörningsenheten gävleborg

Den som undrar mer över mig å hur det gått till så,, bara för dej att fråga
Delar gärna med mej av min historia men den har blivit grymt lång..


   
SvaraCitera

är inte säker på varför jag spydde första gången, kände väl skuldkänslor och tänkte "vafan, jag kommer ju bara spy en gång". Men ajdå, så gick inte planen, 6 veckor senare så hetsäter jag i ena sekund och i andra så hukar jag mig över toaletten.

sen så har jag väl haft problem med mat och mig själv överhuvudtaget i flera år :/


   
SvaraCitera
Spyro

är kille och har säkert anorexia. BUP/skolkuratorn/Socialen/psykologer hjälper mig inte.

Jag äter max 4mackor per dag [rolleyes]. Jag mår uselt och har gett upp hoppet till ett friskare liv [mad]


   
SvaraCitera

Spyro:

är kille och har säkert anorexia. BUP/skolkuratorn/Socialen/psykologer hjälper mig inte.

Jag äter max 4mackor per dag [rolleyes]. Jag mår uselt och har gett upp hoppet till ett friskare liv [mad]

Jag har alltid undrat över killar med anorexi. Varför vill du bli smalare och inte större?


   
SvaraCitera

Jag såg för mycket på reklam och började träna och äta mängder, blev fet sen. Fan vad roligt!


   
SvaraCitera