Aviseringar
Rensa alla

Till er som brukar att lyssna på Radio


Ämnesstartare

Tjena allihop, har en fråga till er som brukar att lyssna på radio och även till er som inte lyssnar så ofta längre, skulle ni vara intresserade av eller kunna tänker er att lyssna på en radiostation som enbart skulle spela elektronisk dansmusik med fokus på trance och house?

Nu snackar jag inte om Basshunter liknande musik eller dans versioner på de senaste schlager dängorna (Radio 107,5 tex) utan "riktig" trance musik i stil med Armin van Buuren , Tiesto, Paul van dyk etc.
Och förutom det även lira övrig skön musik ifrån Prodigy, Chemical Brothers, Daft Punk, Moby, Antiloop etc för att få till en skön variation.

Skulle ni gilla det här? Skulle vara grymt och tacksamt om så många som möjligt kunde svara på detta, även ni som inte är intresserade (tala gärna om varför i såna fall). Om ni vill så skriv gärna eran ålder också och om ni bor i Stockholm. Tack! [smile]

MvH
Danne


   
Citera

Aldrig i livet. 🙁


   
SvaraCitera

Authentik:

Prodigy

Är tuffa.


   
SvaraCitera

Finns det inte redan en uppsjö av sådana kanaler?


   
SvaraCitera

kanske.
nu började jag nästa sakna Botkyrka radio.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta är en FM station ingen digital station på nätet så nej det finns inga såna här kanaler, men det kan också bero på vart i landet man bor.
Mvh
Danne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen som är intresserad?[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle tro att den publik ni skulle vända er till är väldigt liten, men också mycket hängiven. Spelar ni sånt som verkligen är insnöat i genren och gjorde dem nöjda så är det klart att ni har en publik. Annars tror jag det är svårt att nå den stora massa med sån musik.

Jag skulle nog kunna tänka mig att lyssna på en sån kanal någon gång ibland. När det passar och sådär, men det skulle nog inte bli den kanalen jag slog på så fort jag ville lyssna på radio. Jag gillar "elektronisk musik", men vill jag lyssna på musik brukar det bli på min mp3 eller dator. Bor söder om Stockholm och är 17 år.

Tror inte det skulle slå igenom sådär jättehårt. Större chans har ni nog om ni varierar musiken så ni har med lite mer electroaktig musik. Vet inte om man kan kalla det så, men band som liknar Yelle, MSTRKRFT, justice och andra lite mer klubbmusikaktiga band.


   
SvaraCitera

nej


   
SvaraCitera

Nej fyfan. På jobbet lyssnas det oftast på 107.5 *stockholms enda dansgolv* och detta är plågande i sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej tack .. [ops]


   
SvaraCitera

Nej, bara om det är pirate radio


   
SvaraCitera
blum
 blum

OF 5:

Botkyrka radio.

bor du i botkyrka? ;o

Authentik:

Och förutom det även lira övrig skön musik ifrån Prodigy, Chemical Brothers, Daft Punk, Moby, Antiloop etc för att få till en skön variation.

Om det bara skulle vara sånär musik, kankse lite drum and bass och dubstep med så skulle jag lyssna. Släng med lite Air och Welle Erdball också så skulle jag garanterat lyssna!
Trance och house är ju dock oftast kasst 🙁

Jag bor i Stockholm f.ö.


   
SvaraCitera

Lindblom:

bor du i botkyrka? ;o

nä det gör jag inte men dom hade så kraftig sändare så man kunde få in dom där jag bor


   
SvaraCitera

Authentik:

Skulle ni gilla det här?

Aldrig i livet att jag skulle lyssna på den kanalen.


   
SvaraCitera