Aviseringar
Rensa alla

Till er tjejer: Hur f*n sminkar man sig bra?


Ämnesstartare

Ja, som rubriken lyder - hur i helsiken sminkar man sig? jag är inte en sådan person som tycker om att spackla mig, har aldrig varit. Lite mascara är väl höjden. Men nu, jag vet inte vad som helst. Jag har fått en sådan otrolig lust att bara... förändra någonting. Smink tänkte jag, det lär väl ge någon form av förändring? anyways, jag tänkte mig eyeliner, mascara, puder (?) rouge (?) foundation (?) ja, har kommer ilandsproblemet. Hur. sminkar. man. sig?

VILL SE NATURLIG OCH FRÄSCH UT.


   
Citera

Sök på youtube! Finns en jäkla massa videos om olika sorters sminkning osv där. [y]


   
SvaraCitera

alohaa:

VILL SE NATURLIG OCH FRÄSCH UT.

då tkr nt ja du ska ha skit på.

tkr d kan behövas i nödfall men d flesta behöver nt så mkt smink. lite eyeliner och mascara går väl an, men nt mkt puder å¨shiet!1! sådeså


   
SvaraCitera

använder
foundation lr puder
läppstift

ser: fräsch ut


   
SvaraCitera

skippa kajal och läppstift/dylikt om du inte ska på fest.
täck mörka ringar under ögonen och sätt på lite mascara som främhäver ögonfransarna.

Räcker väl så?


   
SvaraCitera

använder typ aldrig hudsmink på sommarn, men på vintern kanske för annars ser man så sjuk ut.[blush]

ta ba lite eyeliner å mascara typ[cute]


   
SvaraCitera

alohaa:

VILL SE NATURLIG OCH FRÄSCH UT.

dåså
sminka dig ej, duscha o borsta tänderna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

puder och mascara... de har jag när jag ska till pappa för han vill att jag ska sminka min naturligt blablabla..


   
SvaraCitera

använder concealer, ögonbrynsböjare och mascara. Fyller i ögonbrynen.

Känner jag mig ambitiös "sotar" jag ögonen med beige skugga eller sätter dit några lösögonfransar i yttre ögonfrån, klipper sedan till dem så de smälter in med mina egna.

Till fest gör jag likadant, använder ev foundation och puder då och byter ut min beige sotning mot en i gråskala oftast. Ev lösögonfransar. ibland rouge eller solpuder på kindbenen.

Det var väl typ det.


   
SvaraCitera

jag kan ju rekommendera lösögonfransar. varje dag.
det ser jättefint ut, är billigt och lätt. man slipper också en massa kladd runt ögonen.

ibland så är det bara dra av dem och gå coh sova.

Image

om du förbiser det faktum att jag ser ut som ett retard är det rätt fint.


   
SvaraCitera

oj glömde: eye liner kan va fint också tar ej många sekunder

mopsen:

det ser jättefint ut, är billigt och lätt.

var får du tag i som är "billiga"?? Hittar bara sådana som kostar 60 kr och det är lite för mkt att lägga på sitt utseende varje dag för mig


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

var får du tag i som är "billiga"?? Hittar bara sådana som kostar 60 kr och det är lite för mkt att lägga på sitt utseende varje dag för mig

​här till exempel
jag fick hem dessa för ungefär 1,5 vecka sedan och har använt ett par fem gånger nu, och de är fortfarande jättebra.

jag ponerar att dessa 20 par kommer räcka i ungefär 6-8 månader


   
SvaraCitera

mopsen:

jag fick hem dessa för ungefär 1,5 vecka sedan och har använt ett par fem gånger nu, och de är fortfarande jättebra.

åh återanvänder du? hur får man bort gårdagens lim? Eller bara smetar man på mer?

Älskar lösögonfransar men är relativt outbildad inom ämnet


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

åh återanvänder du? hur får man bort gårdagens lim? Eller bara smetar man på mer?

först drar jag av dem uppenbarligen och sedan drar jag bara bort limmet. iblandm ed pincett.

det är skonsamt lim och därför går det bort jätteenkelt(det håller ihop så är som att dra bort en klisterlapp). och de blir som nya när man dragit bort det.

givetvis blir det mycket mer långlivat om man ej använder mascara på.


   
SvaraCitera

mopsen:

först drar jag av dem uppenbarligen och sedan drar jag bara bort limmet. iblandm ed pincett.

okej [blush]
Ska nog börja med det dära. Jättefint är det ju.


   
SvaraCitera