Aviseringar
Rensa alla

Till er tjejer: Hur f*n sminkar man sig bra?


Postorderhoran:

Ska nog börja med det dära. Jättefint är det ju.

ja!
fast att få på dem bra och snabbt är lite att lära.
speciellt med dessa billigare varianter, de är oftast lite stelare än dyrare, vilket gör allt svårare.


   
SvaraCitera

alohaa:

VILL SE NATURLIG OCH FRÄSCH UT.

sminka inte dig då


   
SvaraCitera

alohaa:

jag är inte en sådan person som tycker om att spackla mig, har aldrig varit.

alohaa:

VILL SE NATURLIG OCH FRÄSCH UT.

Lösning: sminka dig inte.

alohaa:

Jag har fått en sådan otrolig lust att bara... förändra någonting.

Klipp håret eller något istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle inte vilja ha på mig lösögonfransar varje dag även fast det är fint. DET om något känns ju onaturligt.

Jag ser själv ut som ett as när jag inte har sminkat min hy och har lite tyngre öginsminkning. Är nog främst pga att jag har så ljus hy och kalla toner. Men ändå, det är inte att rekommendera. Så skippa eyelinern skulle jag säga.

Försök istället se felfri och väldigt naturlig ut med en bra mineralfoundation som du använder i hela ansiktet samt en bit ner på halsen, en ljus concealer under ögon och på finnar lr liknande och solpuder lätt på kinder, panna, näsa och lite på hakan. Sen bara lite mascara på det!

Till fest kan du använda en eyeliner eller ögonskugga, men öva först hemma! Ev en highlighter på kindbenen, läppstift eller rouge på kinderna också om du vill.


   
SvaraCitera

mineralfoundation [smile]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

less is more


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

var får du tag i som är "billiga"??

Samma som finns på tradera finns även på Ebay för typ 1 dollar per 20-pack typ. Tips bara, orkar man vänta är det ett jättevärt pris[wink]


   
SvaraCitera

viktigaste är nog att försöka använda bra hudvårdsprodukter. typ en toner och en lätt hudkräm. då får man jämn hy och slipper massa foundation som bara gör det värre.

annars använder jag
- foundation runt ögonen, inte hela ansiktet.
- en linje kajal på övre fransraden (tjock/smal, flytande/penna osv beroende på vart jag ska)
- sen böjer jag ögonfransarna med bra ögonfransböjare (mascara skippar jag på vardagar pga orka tappa fransar och jag har redan mörka fransar).
- liiiite bronzer längs kindbenen eller liiite rosa rouge på kinderna. lr skit i det.
- läppglans, läppsyl. kan dra på rött läppstift ifall jag.. har lust.

mvh girlie bruden girl XoXo [love] (*) (<3)


   
SvaraCitera

alohaa:

foundation

Har du inte haft något behov av detta tycker jag icke du ska börja använda det.


   
SvaraCitera
smisk

ingen som nämnt det viktigaste:
fyll i ögonbrynen!
det ger en helt annan karaktär till ansiktet om man har snygga bryn.
lite maskara och färg på kinderna på det = smashing!


   
SvaraCitera

Jag brukar böja ögonfransarna för annars spretar de åt alla håll.

Ja det var typ det.

Krasch tipsar *baowbadudidu (svängig basgång, typ funk)*:
Färga fransar och bryn någon gång i månaden och försök få till en snygg grundform på bryn (försiktigt med noppandet!).
Var snäll mot huden.

Klart!


   
SvaraCitera

Dock borde du inte lyssna på mig ty jag ser ständigt ofräsch ut.


   
SvaraCitera