Aviseringar
Rensa alla

Till er träningskunniga


Virtus:

Jag är mycket intresserad av hur du definierar "skadliga kostvanor". Tycker du att dagens kosthållning är "frisk", där fetma ökar i en obehaglig takt? Den har som tur är stannat av i Sverige, men kan du inte se tendenserna?

Appropå att hålla sig till ämnet. Jag definierar rekommendationer om ökat proteinintag, trots att man inte har någon som helst anledning att tro att det skulle vara för lågt och trots att överkonsumtion av protein är direkt skadligt, som rekommendationer om skadliga kostvanor.

Virtus:

Du får gärna komma med konkret kritik, men att bara slänga ur sig sådana kommentarer tillför inte denna diskussion något.

Jag har redan kommit med konkret kritik. Den grundar sig i att du rekommenderar ökat proteinintag, trots att du inte vet något om hennes proteinintag. Jag ser det som ett potentiellt skadligt förslag och jag tycker att det är dåligt av dig att komma med sådana.

Virtus:

Länkar du till en sammanfattning har jag inget annat att gå på än en hel sammanfattning.

Eller så klickar du på länken vid sammanfattningen som visar en pdf över hela studien.

Virtus:

Om du vill komma in i diskussionen kan du ge ett råd, istället för att bara kritisera andra.

Jag vill inte ge folk råd om hur de ska gå från ett normalviktigt BMI till ett underviktigt BMI. Det är inget jag ser som positivt, nämligen.


   
SvaraCitera