Aviseringar
Rensa alla

Till JoElite: Vad skulle hända om månen ramlade ned på jorden?


framtidstron lever:

Om månen träffade jorden skulle jag inte gräva en tunnel alltså, utan skaffa ett rymdskepp och åka härifrån.

precis, det är inte troligt att man överlever på jorden om det händer, vill dock inte säga att det är OMÖJLIGT, men det är o troligt 😛
Så rymden hade vart det bästa valet 🙂

framtidstron lever:

Ja, jag tycker att du tänker bra!

Tack så mycket 😀

framtidstron lever:

Jag spekulerar mest.
Tror du att det är möjligt att månen träffar jorden en vacker dag?

Om du tänker dig att man kastar en boll framåt, så märker man att (g) kraften man lägger in i bollen snabbt blir besegrad av (g) kraften som jorden lägger på bollen (1)
MEN, tänk dig att du kastar bollen SÅ HÅRT att (g) kraften du lägger in i bollen är och förblir starkare än kraften gravitationen har.

Det kommer att leda till att bollen är på väg att landa på jorden men den hinner inte för att den flyger för snabbt framåt ( pga g kraften ifrån dina stora muskler )

Detta är samma läge vi har med månen, den åker snabbare åt ett håll än mot jorden, faktum är månens cirkulation blir större och större, den åker alltså längre ifrån jorden samtidigt som den faller mot jorden men missar den hela tiden.

Månen hade träffat jorden OM jorden lyckades tappa sitt grepp om månen ( flera miljarder år ifrån nu med tanke på hur sakta detta går )
och att månen sedan åker runt fritt i rymden ett tag tills den blir påverkad av någon annan planets dragnings kraft fast ifrån en sådan längd att den bara blir svingad och får en kurs MOT jorden, så att den sedan åker EMOT jorden och där med krockar med oss xD.

( det är väldigt otroligt att månen skulle kunna träffa jorden )

Eller, om man kanske saktar ned månen så att G kraften jorden sätter på den blir högre än (g) kraften som får den att åka åt sidan.

Lol, det blev lite långt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

( det är väldigt otroligt att månen skulle kunna träffa jorden )

aah okej, då behöver jag inte vara rädd för det då!


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

aah okej, då behöver jag inte vara rädd för det då!

inte mer rädd än att få ett piano i huvudet ^^
tror jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

jag att det skulle förinta alla celler som är beroende av att hålla ihop, alltså allt liv som är större än bakterier )MÖJLIGEN inte kackerlackor

Så du menar att det kommer att förinta björndjur men inte kackelackor? Låter ju rimligt....


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Så du menar att det kommer att förinta björndjur men inte kackelackor? Låter ju rimligt....

Det jag menar är att dom ända djuren ( som jag ser det ) som skulle ha någon chans alls att överleva den här händelsen är kackerlackor med tanke på hur tåliga dom är och hur många barn en kackerlacka kan få 🙂

sen finns det massvis med djur jag inte vet om men.
vattnet hade troligen kokat vilket inte skulle vara något problem för bakterier och sånt 😛
men för många andra djur hade det vart ett problem.

Eller hur ser du på det?
kanske finns mer djur som kanske skulle kunna överleva, ingen jag kan tänka på atm i alla fall 🙂

Och för att svara på din fråga..
JA, det är mer troligt att en kackerlacka överlever detta än att björnar överlever xD

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Eller du kanske menade att jag sa någonting som var uppenbart fast med lite konstiga ord, ska förklara varför.

Antingen skrev jag:"alla Djur, växter och fongusar hade troligen dött."

Men eftersom att jag inte är säker på att det är allt liv som finns så skrev jag istället

Dan_the_ironman:

alla celler som är beroende av att hålla ihop,

tyckte det lät mer rimligt ;D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

JA, det är mer troligt att en kackerlacka överlever detta än att björnar överlever xD

http://sv.wikipedia.org/wiki/Trögkrypare


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Trögkrypare

WOAH 😀
Ah, dom hade nog klarat sig också x)
oK nu vet jag två slags djur som skulle kunna klara sig 😛
trögkrypare är mer troliga än kackerlackor dock

Tack för infon, jag trodde du menade däggdjuren björndjur, har aldrig hört talas om dom här småttingarna innan


   
SvaraCitera

JoElite:

Det kommer att leda till att bollen är på väg att landa på jorden men den hinner inte för att den flyger för snabbt framåt ( pga g kraften ifrån dina stora muskler )

Detta funkar dock inte i verkligheten, även om man skulle vara så stark så skulle luft trycket sakta ner bollen så mycket att den hade träffat jorden till slut, man måste stå i rymden och göra det typ.

Men det är ett bra sätt att tänka på det, 🙂


   
SvaraCitera