Aviseringar
Rensa alla

Till personer med läppiercing: I challenge you.


Ämnesstartare

😀
Framgången i min förra tråd uppmuntrade mig till det här, så ni får skylla er själva.

Jag överväger att pierca det nedre och högra 'hörnet' av min mun. I läppen, alltså. Vad jag behöver veta innan jag bestämmer mig för det är... skulle detta på något sätt försvåra pussande? Blir det besvärligt att kyssas? Finns det andra problem, är smycket ofta ivägen?

Tacksam för svar. Rly.

KRAM! 😀


   
Citera

nope


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IceFalk:

Jag har aldrig känt av min piercing när jag pussats/kyssts/gett oralsex.

Vilken typ av piercing är det? Alltså, har du en ring eller bara en stud?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nabla:

Ack, palla piercing.

Schh.

Nabla:

Så du hittade hit. :>

För ett tag sen, ja. :>

IceFalk:

Jag har ring.

Så passande. I vilken ålder tog du den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ring, märks inte och har inte hört andra klagomål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N0v4c41n3:

är smycket ofta ivägen?

det är de ända jag kan svara på å eftersom jag nyligen gjorde piercingen så äre lite irriterande å äta stora bitar av något för de slår imot å känns lite.
har en vanlig ring å älskar att "fippla" med den med tungan så den är inte ivägen på så sätt ^^


   
SvaraCitera

Jag har haft både ring och stav och jag har inga problem alls ! Dock kan jag tycka att ring är lite jobbigt ibland. Men det känns inte mycket [smile]


   
SvaraCitera

Jag har aldrig märkt av någonting. Från den andra sidan alltså (inte jag som har piercingen alltså)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag upplever inga nackdelar när det gäller mina läpp-piercings. Just nu har jag ringar i underläppen och stav i överläppen. Har haft stavar i underläppen tidigare och det var ingen större skillnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nee. Eller i början är det ju jobbigt med svullen läpp. Men så länge man har en plupp i från början och ett tag efter så borde den läka till sig fint.

Och när den gjort det är de inga problem me att ha den i läppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N0v4c41n3:

Jag överväger att pierca det nedre och högra 'hörnet' av min mun. I läppen, alltså. Vad jag behöver veta innan jag bestämmer mig för det är... skulle detta på något sätt försvåra pussande? Blir det besvärligt att kyssas? Finns det andra problem, är smycket ofta ivägen?

Hejhopp.
Jag har en piercing precis där du vill göra en, alltså högra delen av underläppen.

I början (innan den läkt) var smycket ivägen. Störde mig på den när jag åt osv.
Numera är den inte ivägen alls.
Härda ut de första veckorna så kommer det bli bra sedan.
Det underlättar enormt om du har stav istället för ring, för i mitt tycke är ringen lite mer "ivägen" än en stav.
För mig har den inte ställt till besvär vid hångel heller. [y]
Lycka till!


   
SvaraCitera

det är mysigt att pussa folk med läpppiercing. sneake bite är mysigast dock 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har aldrig tyckt att piercingarna varit ivägen...
det enda jag märkt är att om pojkvännen har hästskor i läppen då jag har ringar har dom tendens att fastna i varandra 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N0v4c41n3:

Blir det besvärligt att kyssas?

Blir bättre. Det värsta som kan hända är att dewds som jag kommer förbi o drar i dem med tänderna xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N0v4c41n3:

försvåra pussande? Blir det besvärligt att kyssas? Finns det andra problem, är smycket ofta ivägen?

Nä, har inte tyckt att det varit besvärligt. (har både haft läpppiercing själv + kysst andra som haft btw). Men när en hade i mitten av läppen (och en stor en) så var det faktiskt rätt jobbigt. :< det va inte lika kul och hångla då.


   
SvaraCitera