Aviseringar
Rensa alla

Till unga mammor, ångrar ni er?


Ämnesstartare

Hej! Jag har en lite konstig fråga egentligen till alla unga mammor där ute.
Jag själv gjorde abort nyligen och jag är 21.
Jag ångrar mej som tusan.
Jag undrar att ni unga mammor därute som faktiskt behöll ert barn, ångrar ni er någon gång och i så fall varför?

ÄNDRAT 2008-09-14 23:45

ÄNDRAT 2008-09-14 23:48
Okej jag tar tillbaka "ångrar", det är kanske ett lite starkt ord.
Jag menar bara om ni tycker att det inte blev som ni förväntat er och ifall ni hade valt anorlunda om ni kunde spola tillbaka tiden?

Och jag menar absolut inte att ni måste älska det barn ni har idag mindre för det, absolut inte!


   
Citera

ja på nätterna...får aldrig sova. Gråt hela tiden


   
SvaraCitera

Moisturizing:

får aldrig sova.

BAAAAAM me like ur avatar!!


   
SvaraCitera

Ska bli mamma i oktober.
Förstår inte riktigt varför man skulle ångra sig. Det handlar ju om ett val man gjort. Hur mogen man är. Och vad man vill i livet.
Jag VET att jag aldrig kommer ångra mig med mitt barn!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minii_me:

Förstår inte riktigt varför man skulle ångra sig

Nej jag vet inte, kanske för att det inte blir som man förväntar sig. Man älskar kanske inte sitt barn midre men om man kunde spola tillbaka tiden kanske man hade valt annorlunda.


   
SvaraCitera

lostmind:

men om man kunde spola tillbaka tiden kanske man hade valt annorlunda.

Ja, det är klart. Men sen och andra sidan så vill man göra väldigt mycket annorlunda. Men man får göra det bästa av situationen. Än sålänge kan man inte vrida tillbaka tiden. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minii_me:

Men man får göra det bästa av situationen

Jag tror att dom unga mammor som ger sig faan på att fixa det gör det också. Jag hoppas dom kan ge sitt barn det bästa liv dom kan.
Att dom gör det som är bäst för barnet och inte för sig själva.
Du har rätt i att det finns mycket här i livet man velat gjort annorlunda.
Det är synd att man inte kan vrida tillbaka tiden =(


   
SvaraCitera

Mm, brukar ångra mej[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad hemskt om man ångrar sitt barn


   
SvaraCitera

Är man ung och blir gravid så skapar det helt klart rädsla. Man kanske inte alltid har pengarna, tillräckligt människor som stöttar en osv. Man tvivlar på sig själv för man är osäker om man kan ge barnet det man vill ge dom. Sen kanske man inte alltid har den supporten heller, det är inte alltid ens familj backar upp en, hjälper en med barnpassning, låna pengar ibland när det är kärvt osv.

Vågar man gå emot strömmen är det starkt, men hade jag varit osäker och inte tillräckligt mogen (stooort ansvar) och känt att jag inte kunnat ge mitt barn det jag vill ge dem nu utan om 5år då hade jag väntat.


   
SvaraCitera

Hah, klart de inte kan skriva att de ångrar sig!!!! XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lostmind:

Jag undrar att ni unga mammor därute som faktiskt behöll ert barn, ångrar ni er någon gång och i så fall varför?

Jag var 19 när jag blev gravid, var 20 när dottern kom, så relativt ung.
Sedan dottern kom fick livet en annan mening. Livet blev inte alls som jag trodde. Jag förväntade mig att allt skulle bli rätt komplicerat, det blev deet inte. Jag förväntade mig att det skulle vara tungt, det är det sällan.
Nej jag har inte ångrat att det blev som det blev, tvärtom så kan jag inte se något bättre. Sedan dottern föddes har vi planerat en till, bara av att se in i dotterns ögon och få ett stort smile tillbaka, ja det räcker för att veta att inget kunde vara bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wickz:

Nej jag har inte ångrat att det blev som det blev, tvärtom så kan jag inte se något bättre.

Det är det svarat jag var lite rädd för på ett sätt, för då ångrar jag mej ännu mer.
Jag tror verkligen att dom som får barn inte ångrar sig utan finner en ny mening och att det blir minst lika bra på det sättet.
Plus att man som ung även växer med uppgiften och även om detv kanske inte är enkelt så är det väl aldrig enkelt att första gången få barn, för det är lika nytt för en 18åring som en 35-åring.
Dock kan ekonomi etc vara på ett annat vis.
Men dom som verkligen ger sig faan på att fixa det gör det också och säkert minst lika bra som någon annan oavsett ålder.
Så man har en stor utmaning men man kan fixa den superbra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tror inte man kan "ångra" riktigt att man skaffade barn,inte ångra barnet iaf.
även om man kan tror jag ingen skulle skriva det,eller ens erkänna det för sig själv. det låter så fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lostmind:

Det är det svarat jag var lite rädd för på ett sätt, för då ångrar jag mej ännu mer.
Jag tror verkligen att dom som får barn inte ångrar sig utan finner en ny mening och att det blir minst lika bra på det sättet.

Jag tror att du har rätt i att väldigt få ångrar sig när de väl fått barn (om det inte beror på sjukdom tex). De flesta jag känner som har barn har funnit en väldigt djup mening med livet efter det.

lostmind:

Plus att man som ung även växer med uppgiften och även om detv kanske inte är enkelt så är det väl aldrig enkelt att första gången få barn, för det är lika nytt för en 18åring som en 35-åring.

Det är nog aldrig enkelt att få barn, man vet inte vad som kommer ske och man kan tro ting, men aldrig veta hur man själv kommer känna och agera.

lostmind:

Dock kan ekonomi etc vara på ett annat vis.
Men dom som verkligen ger sig faan på att fixa det gör det också och säkert minst lika bra som någon annan oavsett ålder.
Så man har en stor utmaning men man kan fixa den superbra!

Visst kan ekonomin vara ett bekymmer, men det kan det vara för en 25åring med (speciellt om den pluggat men inte hunnit jobba). Men det brukar lösa sig rätt bra. Man får ju ändå en hel del så...

Jag förstår att du tycker det är jobbigt att höra om folk som blev lyckligare när de fick barn, men det var nog ändå något du förväntade dig. I vilken vecka gjorde du aborten? Jag tror tyvärr de tär något du får leva med ett tag men att din känsla kommer tonas ner med tiden. Det enda du kan göra är nog att veta att du ska göra på ett annat vis nästa gång tyvärr.


   
SvaraCitera