Aviseringar
Rensa alla

Till vilken klass hör du?


Ämnesstartare

The_gunslinger:

Hela idén om att det finns/ska finnas sammhällsklasser känns bara väldigt korkad och onödig. Så länge man lever ett liv man trivs med och har så man kan försörja sig så är det skitsamma

Det finns tydliga klasskillnader i vårt samhälle, ska vi bara blunda för att somliga tjänar miljoner medans andra tjänar några tusen. Det är dumt att sudda ut klassbegreppen då klasserna existerar. Grejen är den att det inte är frid och fröjd. Det finns en stor bitterhet i samhället främst hos arbetarklassen. Vi är lurade att tro att allt är så bra på grund av fackförbundets ställning, välfärdstjänsterna, socialförsäkringarna och hela paketet.


   
SvaraCitera

oidentifierad:

Medelklass (Du röstade på detta alternativ)

tror nästan att jag hör till undre medelklass [tard]


   
SvaraCitera

Jag tillhör superklassen, och alla andra försöker bara kopiera mig. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oidentifierad:

Det finns tydliga klasskillnader i vårt samhälle, ska vi bara blunda för att somliga tjänar miljoner medans andra tjänar några tusen.

Inget fel i att vissa tjänat miljoner eller t om miljarder. Det är bra att möjligheten finns.

oidentifierad:

Vi är lurade att tro att allt är så bra på grund av fackförbundets ställning, välfärdstjänsterna, socialförsäkringarna och hela paketet.

Lurade att tro? Alla som har ett jobb eller någon form av utbildning har i regel en lön som man kan klara sig bra på i det här landet. Men då det kniper så finns ju b la det du nämnde socialförsäkringar mm.


   
SvaraCitera

oidentifierad:

Bryr mig inte (Du röstade på detta alternativ)

Student. Klasstjatet är för övrigt bs.


   
SvaraCitera

oidentifierad:

Arbetarklass (Du röstade på detta alternativ)

[shake]


   
SvaraCitera
Issen

oidentifierad:

Medelklass (Du röstade på detta alternativ)

Övre medelklass typ.


   
SvaraCitera

oidentifierad:

Medelklass (Du röstade på detta alternativ)

Även om jag inte gillar att kategorisera människor


   
SvaraCitera

oidentifierad:

Medelklass (Du röstade på detta alternativ)

Vill ha ett klasslöst samhälle utan äckliga överklassmänniskor [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oidentifierad:

Bryr mig inte (Du röstade på detta alternativ)

Då jag inte vet de olika definitionerna av de andra alternativen kan jag inte svara. Jag är inte särskilt intresserad av att dela in människor i fack med tanke på vad de eller deras föräldrar tjänar.

oidentifierad:

Det finns tydliga klasskillnader i vårt samhälle, ska vi bara blunda för att somliga tjänar miljoner medans andra tjänar några tusen.

Och entreprenörer från lägre klasser, t ex Ingvar Kamprad som idag är miljardär, som tjänat ihop sina pengar genom hårt arbete, hur ser du på dem?

oidentifierad:

Det finns en stor bitterhet i samhället främst hos arbetarklassen.

1. Vilka är arbetarklassen?
2. Hur vet du att det finns en stor bitterhet hos den? Självklart finns det alltid en avundsjuka gentemot folk som har det "bättre" men det är säkerligen inget unikt för "arbetarklassen".


   
SvaraCitera

oidentifierad:

Underklass (Du röstade på detta alternativ)

Den finaste klassen av de alla!


   
SvaraCitera

oidentifierad:

Underklass (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

oidentifierad:

Medelklass (Du röstade på detta alternativ)

Fast ångrar mitt val lite.
JAG tillhör nog arbetarklassen, men min familj tillhör medelklassen (så det är där jag har min bakgrund och kultur, så att säga).


   
SvaraCitera

oidentifierad:

Medelklass (Du röstade på detta alternativ)

[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uhm, "Arbetarklass" och "underklass" är i princip synonymer.
Använd inte terminologi du inte förstår.


   
SvaraCitera