Aviseringar
Rensa alla

Till vilket land borde jag flytta?


Ämnesstartare

absentthinking: Australien

pga upplevelser för livet. du får uppleva en helt annan kultur vilket är otroligt nyttigt. också för att jag har hört och sett lite av mina vänners resor att australien är ett vackert land med oändliga möjligheter för vad du kan göra och vart du kan åka

nackdelar: det är mycket dyrt och kan vara svårt att finna jobb. man får inte vara kräsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åk dit du helst vill åka och låt inget stoppa dig men ha realistiska förväntningar på jobb och bostad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

pga upplevelser för livet. du får uppleva en helt annan kultur vilket är otroligt nyttigt. australien är ett vackert land med oändliga möjligheter för vad du kan göra och vart du kan åka

Jo men lite sådär går mina tankebanor också! Värme, stränder, vegemite på rostat bröd och att arbeta som barista på ett mysigt café har aldrig känts mer lockande än nu. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat: - husen är inte isolerade på samma sätt som i sverige så det blir svinkallt på vintern
- varannan människa är en skandinavisk backpacker
- det är så långt bort att det inte går att flyga hem över en helg om man har hemlängtan
- alla djur är enorma och asläskiga  
- man kan inte tuta åt folk på motorvägen för då riskerar man att bli skjuten
- man blir raggad på med repliker som "GET YA TITS OUT SLUT"

jag tror inte att det första och de två sista är sant. oavsett ska man bara stå på sig. ang. 4 gå inte ut i naturen själv. har också mycket svårt för obehagliga djur men man får helt enkelt ignorera sin rädsla och inte bo själv 🙂

de enda legitima skälen att inte åka för mig är 2 och 3.
3 kanske du kommer över men jag själv är lite trött på svensk kultur och skulle därmed inte få hemlängtan. 2 hade kanske hindrat mig men då du får hemlängtan till svensk kultur känns inte det riktigt som ett skäl att försöka undvika svenskar. 

källa: jag åkte till kanada själv och älskade det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Obs. Du har glömt bort två möjliga länder där man får working holiday visas

Kanada och USA


   
SvaraCitera

absentthinking:

Låter både underbart och hemskt. Om man är rädd för spindlar som jag är, tycker du då att fördelarna väger upp och att jag borde åka ändå?

ja

spindlarna är fruktansvärt obehagliga men jag hade dem nog bara i min lägenhet en handfull gånger. en klen tröst är att de stora sällan är farliga

ceka92:

jag tror inte att det första och de två sista är sant. oavsett ska man bara stå på sig. ang. 4 gå inte ut i naturen själv. har också mycket svårt för obehagliga djur men man får helt enkelt ignorera sin rädsla och inte bo själv 🙂

de enda legitima skälen att inte åka för mig är 2 och 3.
3 kanske du kommer över men jag själv är lite trött på svensk kultur och skulle därmed inte få hemlängtan. 2 hade kanske hindrat mig men då du får hemlängtan till svensk kultur känns inte det riktigt som ett skäl att försöka undvika svenskar. 

källa: jag åkte till kanada själv och älskade det.

haha, det är sant. jag har nog upplevt att vintrarna i australien stundtals har varit jobbigare än i sverige, just för att det blir så jävla kallt inomhus. även om det inte snöar blir det rätt ruggigt

angående de två sista så bör man väl ta det med en liten nypa salt. där jag körde, dvs vid kusten i queensland, var det inte ovanligt att se kulhål i trafikskyltar. jag blev varnad ganska tidigt om att inte typ tuta åt folk/ge fingret eftersom de har en hel del problem med gäng och trafikvåld

till sist så har jag nog aldrig utsatts för så många sunkiga raggningsförsök som i australien


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en annan sak med australien är att jag har upplevt dem som rasistiska/diskriminerande för utländska personer från ett icke-engelskspråkigt land, genom de väldigt många australiensare jag mötte i kanada genom jobb och annat.

terrormat:

ja

spindlarna är fruktansvärt obehagliga men jag hade dem nog bara i min lägenhet en handfull gånger. en klen tröst är att de stora sällan är farliga

haha, det är sant. jag har nog upplevt att vintrarna i australien stundtals har varit jobbigare än i sverige, just för att det blir så jävla kallt inomhus. även om det inte snöar blir det rätt ruggigt

angående de två sista så bör man väl ta det med en liten nypa salt. där jag körde, dvs vid kusten i queensland, var det inte ovanligt att se kulhål i trafikskyltar. jag blev varnad ganska tidigt om att inte typ tuta åt folk/ge fingret eftersom de har en hel del problem med gäng och trafikvåld

till sist så har jag nog aldrig utsatts för så många sunkiga raggningsförsök som i australien

oj


   
SvaraCitera
Berit

Var i skottland för 2 veckor sedan, var asnajs


   
SvaraCitera
höna

röstade spanien pgs älskar


   
SvaraCitera

Flytta till England, de har en av världens bästa sjukvård och sjukvårdsvilkor


   
SvaraCitera

Nya Zeeland. Som Australien fast bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schalke04:
Nya Zeeland. Som Australien fast bättre

Bättre=mer sunkigt?


   
SvaraCitera

Vadå sunk

Nahual:

Bättre=mer sunkigt?

Vad då mer sunkigt? Nya Zeeland har vackrare natur t.ex.


   
SvaraCitera

Röstade på Tyskland, någorlunda nära hem och du kan både bättra på Tyska och engelska 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schalke04:
Vadå sunk
Vad då mer sunkigt? Nya Zeeland har vackrare natur t.ex.

Ja, allt är ju lite sämre. Färre möjligheter och lägre löner, små städer så mindre att göra. Vill man spendera resten av sitt liv på ett berg så är väl Nya Zeeland att föredra. Vill man mer än så bör man tänka över sitt val.


   
SvaraCitera