Aviseringar
Rensa alla

Tillit?


Ämnesstartare

Har ett problem med min pojkvän och behöver verkligen lite råd eller hjälp. Han är jämt misstänksam och litar inte på mig. Frågesätter alltid det jag säger och tror alltid att jag döljer något. Vi har gått igenom detta miljontals gånger och han har bett om förlåtelse och sagt att han aldrig mer ska göra om det och att han litar på mig osv, men det kommer alltid upp ändå.

Och NEJ jag döljer absolut inget, jag ljuger inte om något, jag är ärlig och jag är absolut inte otrogen. Jag gör allt för den här killen.

Har slutat röka för att vi ofta hade konflikter pga av det, tagit bort killkompisar från facebook och annat folk för att han stört sig på det, har absolut inte någon kontakt med mitt ex eller någon jag haft på g med eller något.

Så vad i helvete kan jag göra mer? Jag är trött på att jämt få bevisa att jag är ärlig och inte gör något bakom hans rygg. Jag vill bara ha tillit för det är det jag känner för honom. What can I do?

[sad]seriösa svar tack....


   
Citera
smisk

Fy vad jobbigt. Skulle dumpa aset och hitta något roligare att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Fy vad jobbigt. Skulle dumpa aset och hitta något roligare att göra.

Jag önskar jag kunde det. Älskar honom för mycket...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är jobbigt att leva ihop med sådana människor. Ställ krav, funkar det ändå inte så fundera noga på ifall du verkligen ska vara mer med honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snövit:

Jag önskar jag kunde det. Älskar honom för mycket...

Då får du väl helt enkelt leva med att han har ett stort kontrollbehov. För somliga människor finns det ingen bot vad gäller sådant.


   
SvaraCitera
smisk

snövit:

Jag önskar jag kunde det. Älskar honom för mycket...

Är det verkligen värt det i längden, dock? Du är ung, du kan ha så mycket mer frihet! Se till att aldrig låta någon tro att du är mindre värd, för det är precis det som händer, om jämt hans behov och hans oro ska komma i första hand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han påstår sig lita på mig, men ändå är det alltid "Vad är det du döljer för mig?" "Jag hoppas verkligen inte du smsar/ringer någon du inte borde?"

Han har ju absolut aldrig rört eller varit respektlös. Handlar bara om att han jämt har misstänkar och tror det värsta om mig. Jag vet inte ens varför..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Är det verkligen värt det i längden, dock?

Jag vet inte. Känns bara som om vi kommit så långt in i förhållandet att jag inte vill ge upp. Jag vill bara att detta löser sig, men det verkar ju inte gå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fråga honom varför han inte kan lita på dig. Dessutom tycker jag att du ska ta upp kontakten med de människor du fått lämna bakom dig pga honom. Han har inte rätt till att styra och ställa med sådana saker.
Det är han som ska lära sig att lita på dig, inte du som ska vara honom till lags.


   
SvaraCitera
smisk

snövit:

Jag vet inte. Känns bara som om vi kommit så långt in i förhållandet att jag inte vill ge upp. Jag vill bara att detta löser sig, men det verkar ju inte gå.

Klart man vill att det ska lösa sig, det vill man alltid! Men det finns vissa saker man inte kan leva med, känner man att det finns för många av de sakerna, så kan det vara värt att kämpa sig från relationen och lägga den bakom sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säg att ni inte kan vara tillsammans om han inte kan lita på sig och ändra sitt kontrollbehov.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur tar man bort en gammal tråd? Vet någon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett tips är ju att inte gå med på att göra en massa saker för att han ska lita på dig. Det fungerar uppenbarligen inte och det hjälper knappast att du bekräftar att det är ett rimligt beteende genom att anpassa dig efter det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Skulle dumpa aset och hitta något roligare att göra.


   
SvaraCitera