Aviseringar
Rensa alla

Tillsammans med klasskompis?


Ämnesstartare

Hej Jag är en 17 årig tjej som går i 1:an på gymnasiet. Det är så att jag tror jag börjat få känslor för en kille i klassen. Båda två vet att vi gillar varandra. Vi umgås inte i skolan, men träffas en del på fritiden. Vi har pratat en del om vad som händer och jag säger att jag inte vill stressa fram något. Han säger att det är lugnt för hans del och han väntar på mig. Han är väldigt omtänksam har aldrig försökt stressa fram något eller tvingat mig till något vilket är bra. När vi kysste varandra för första gången för ett tag sedan började jag inse att det kanske skulle hända något mellan oss, men just nu vet jag inte vad jag vill ska hända. Jag tycker det är väldigt mysigt när vi träffas, men jag får ångest efteråt för jag inte vet vad som händer eller vad jag vill. Är lite rädd att jag kommer ångra mig om jag avslutar det nu. Är det jättedumt att bli tillsammans med någon i sin klass? Jag har endast hört dåliga historier av det. Jag är rädd för vad som händer om det tar slut eftersom vi bara går i 1:an. Finns det klassförhållanden som har funkat eller är det bara negativt? Tacksam för svar


   
Citera

Om ni bryr er om varandra väldigt mycket, vilket jag tror att ni gör så tycker jag att ni ska bli ihop. Om ni tar hand om er relation, har en nyttig relation så tror jag att det kommer funka. I min parallellklass i högstadiet var det två som blev tillsammans som gick i samma klass, de är fortfarande tillsammans, ett år senare.


   
SvaraCitera

Som med det mesta kan det både bli bra och dåligt, det beror på vad ni gör det till. Och det finns ingenting som säger att det kommer bli dåligt för att ni råkar gå i samma klass - bara ni bryr er om varandra och vårdar förhållandet.

// Person som blev ihop med en i samma klass i gymnasiet. Nu är klassen slut, men förhållandet kvar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svar


   
SvaraCitera