Aviseringar
Rensa alla

Tilltalar idéen om ett helt fritt samhälle er?


Ämnesstartare

Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

drömma kan du väl göra 😛 skall nog läsa allt nästa gång innan jag skriver .P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ogge heter du oskar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja, det slutade med att du sa att vi kunde ha olika åsikter om det

ah, fascist! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Vi är ju alla människor när det kommer till kritan

Ja, vi är samma ras, men det betyder inte att vi lever i samma flock.

Anarkandi:

Jag själv tycker det är fel att avliva andra människor, men samtidigt verkat vi tycka det är okej att avliva djur, och jag kan inte direkt koppla in någon skillnad mellan de båda.

Det är olika raser, människan anser sig stå högst upp i hierarkin och ser det alltså som sin rätt att döda andra djur för tex föda.
Precis som en varg dödar en hare, ett lejon dödar en antilop.

Om du menar att avliva skadade/sjuka djur, så finns det ju många som är för aktiv dödshjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Annat? vad? (Du röstade på detta alternativ)

Tilltalas inte av tanken, är dock inte heller nöjd som det är.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Annat? vad? (Du röstade på detta alternativ)

Nej. Den tilltro jag känner till mänskligheten som sådan är mycket begränsad.

Argumentet att personer som vill leva fritt inte får göra det faller ju på eget grepp. Skulle vi leva helt fritt skulle vi förmodligen fortfarande ha människor som vill ha lagar och regler, ett ordnat samhälle. Ska de tvingas anpassa sig efter de som vill leva helt fritt?
Istället kan vi ju ha det som systemet ser ut idag: att majoriteten får avgöra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Vi människor har levt utan lagar och officiella regler en lång, lång tid.

Vi har förmodligen haft lagar större delen av tiden.

Anarkandi:

Det måste väl ändå anses som konstigt att vi tar så stenhårt på lagar på vissa platser, och inte på andra?

Anarkandi:

Jag tycker inte det. Vi är ju alla människor när det kommer till kritan, och du kan inte rå för var du föds, ändå blir du av någon mirakulös anledning som du blir ifall du föds i usa, och som du blir om du föds i sverige.

Det kallas kultur.

Anarkandi:

Men det finns dem som inte kan lyda order, som inte vill följa någon ledare - ska de tvingas anpassa sig till systemet?

De må uteslutas ur samhället, snarare än att samhället anpassar sig till dem.

Nintendo:

vi är samma ras

*art

Nintendo:

Det är olika raser

*arter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mark my swords:

*arter

whatever, det där påverkar inte poängen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

whatever, det där påverkar inte poängen.

Nej, dess utom håller jag ju med dig, mer eller mindre. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Jag är nöjd som det är (Du röstade på detta alternativ)

Fyfan vad kriminalitet det skulle bli.

Du får inte har något för dih själv. Misshandel. Våldtäkter. Asså serri lerri, inte ett skit av ett modernt samhälle skulle ju fungera [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Ja, vi är samma ras, men det betyder inte att vi lever i samma flock.

Min åsikt är väl att vi ska sluta hålla så hårt på våra land och gränser. Ska vara möjligt att bryta sig ut och starta egna flockar och så vidare, ifall man anser att ens åsikt inte faller i god med majoritetens. Gärna att sverige bryts upp i självstyrande kommuner, kanske.

Nintendo:

Det är olika raser, människan anser sig stå högst upp i hierarkin och ser det alltså som sin rätt att döda andra djur för tex föda.
Precis som en varg dödar en hare, ett lejon dödar en antilop.

Precis som vi föder upp 1.5 miljoner kor, matar dem med 165,000 ton soya, ger dem 21 miljarder liter SÖTvatten? jag tror det finns vissa skillnader mellan att äta för överlevnad, och att äta på det industriella och konstgjorda sätt vi äter idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knothole:

Du får inte har något för dih själv. Misshandel. Våldtäkter. Asså serri lerri, inte ett skit av ett modernt samhälle skulle ju fungera

Det finns ordning även i kaos, vad jag förstått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Jag tvivlar på att människor skulle klara av att leva utan lagar och regler.

Jag tror själv vetenskapen och TEKNOLOGIN kan hjälpa oss där. Tekologins mål är egentligen att hjälpa oss med våra problem. Så ist för att göra en lag emot fortkörning så fixar du teknologi som gör så man kan köra så fort utan krockar. Om föraren är full så har man bilar som inte kan krocka med något vilket gör de onödigt att ha en lag för det.

Lagar och juridik är en intellektuells sätt att lösa problem man annars inte kan lösa. Ett geni tar till teknologi för att lösa samma problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Image


   
SvaraCitera