Aviseringar
Rensa alla

Timers


JonatanW:

Nu ser jag att du är tjej, men ska försöka förklara ändå...

... Wtf? [tard]

JonatanW:

Under natten, eller under semestern kan det hända att man har förbrukat alla kylvaror, vilket uppnås genom att handla sparsamt dag för dag.

Under semestern kan jag väl förstå, men under natten? Visst kan man handla sparsamt, men det blir ändå ofta över.
Ett paket ägg t.ex. Det är 6 ägg i ett paket, du kanske inte vill äta alla 6 ägg på en gång, då kan du ju inte stänga av kylskåpet under natten när det finns ägg där, eftersom de blir dåliga.

Dold text: Jag tror att du är ett troll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

... Wtf? [tard]

Ni har en tendens att vara aningen o-tekniska, kan man kalla det. Inget illa menat.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Ett paket ägg t.ex. Det är 6 ägg i ett paket, du kanske inte vill äta alla 6 ägg på en gång, då kan du ju inte stänga av kylskåpet under natten när det finns ägg där, eftersom de blir dåliga.

Ja det har du visserligen rätt i... Då kan man köpa ägg i lösvikt, eller kanske bara ha på timern helgtid? Man får tajma lite. Skämt åsido. Just kylskåpet är kanske inte det man sparar mest på, men jag har inte så bra koll på det här så det är därför jag frågar! Men nu har det spårat ur lite. Återgå till diskussionen! [bigsmile]


   
SvaraCitera

JonatanW:

Ni har en tendens att vara aningen o-tekniska, kan man kalla det. Inget illa menat.

Alltså. Troll. Eller idiot. Vilket som. [smile]

JonatanW:

Då kan man köpa ägg i lösvikt, eller kanske bara ha på timern helgtid?

Man har väl mat i kylen på helgen också? [tard]


   
SvaraCitera

JonatanW:

Varför inte?

För kylskåp har inbyggda timers redan.[tired]


   
SvaraCitera

JonatanW:

Varför inte?

för du förstör ju maten då, kylskåpet står ju och bli varmt när det inte är ström på det. får du ju slänga all mat så förlorar du pengar där istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Man har väl mat i kylen på helgen också? [tard]

aristoteles:

För kylskåp har inbyggda timers redan.[tired]

tobias:

för du förstör ju maten då, kylskåpet står ju och bli varmt när det inte är ström på det. får du ju slänga all mat så förlorar du pengar där istället.

Vi släpper det här... som jag skrev så är kylskåp inte det mest ulltimata att spara ström med timer, bara ett exempel. Tråkigt att ingen här verkar veta något om ström och timers...


   
SvaraCitera

JonatanW:

Tråkigt att ingen här verkar veta något om ström och timers...

Tråkigt att du är ett tråkigt troll.


   
SvaraCitera

Om du nu är rädd att din timer ska dra mycket ström kan du ju köra med den fantastiska metoden att dra ut kontakten till till exempel TV:n. [party]


   
SvaraCitera

Capture:

Om du nu är rädd att din timer ska dra mycket ström kan du ju köra med den fantastiska metoden att dra ut kontakten till till exempel TV:n. [party]

Eller till datorn. Det tycker jag hade varit allra bäst.

[ops]


   
SvaraCitera

JonatanW:

Tråkigt att ingen här verkar veta något om ström och timers...

Vi lärde dig just något, påstå inte att vi inte vet något, otacksamma slyngel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Om du nu är rädd att din timer ska dra mycket ström kan du ju köra med den fantastiska metoden att dra ut kontakten till till exempel TV:n. [party]

Problemet där blir ju att sätta allt i omlopp.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Eller till datorn. Det tycker jag hade varit allra bäst.

Ja dator drar mer ström än TV så det är väl fördelaktigt i detta fallet.

aristoteles:

Vi lärde dig just något, påstå inte att vi inte vet något, otacksamma slyngel.

Oj oj! [bigsmile] Det var inte direkt om timers och strömförbrukning, eller hur? Men för all del!


   
SvaraCitera

JonatanW:

Oj oj! [bigsmile] Det var inte direkt om timers och strömförbrukning, eller hur? Men för all del!

Jo faktist om precis timers och strömförbrukning.
Uppenbarligen visste du inte att kylskåp har inbyggda timers för att just spara ström.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera