Aviseringar
Rensa alla

Timlön - Burger King


Ämnesstartare

Lounge fact:

jag hade inlärning i två timmar

[chocked]

Lounge fact:

de placerade mig i en egen kassa och då skulle jag kunna hela kassan, svara på kundernas frågor och plocka ihop allt, på en minut. När det gick segare så var skiftchefen på mig och sa "JOBBA SNABBARE DU MÅSTE JOBBA SNABBARE".

[chocked]

Lounge fact:

Men efter en vecka så hade jag lärt mig, på egen hand, med massa arga kunder men ändå.

heeelt galet ju. jag som t.o.m har övervägt sådana jobb, won't happen again.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

heeelt galet ju. jag som t.o.m har övervägt sådana jobb, won't happen again.

Nä gör inte det [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Ingenting annat var bra.

Tråkigt att du känner så. Själv tyckte jag att det var askul att jobba på Burger King, även om lönen inte var den bästa. Hade jättebra chef och bra arbetsledare. Att det är mycket att göra tycker jag bara är positivt. Jag jobbade mest i köket och där kom vi varandra väldigt nära iaf. Förstår inte varför ni inte fick prata i disken/köket, gästerna ser väl ändå inte in i disken eller? Och fick ni ärligt talat ha restaurangen öppen när ni hade råttor? [censur]

Jag skulle vilja påstå att i princip allt hänger på hur bra chefer och kollegor man har.

Kanske ska påpeka att det var ett franchiseföretag jag arbetade för.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Lounge fact:

Varför i helvete citerar du mig då?

Det var du som citerade mig och sa att jag hade fel. [confused]

Lounge fact:

Dessutom tror jag knappast det är någon skillnad på en 18 åring och en 20 åring löneväg.

Öh, läste du inte länken jag försåg dig med?

http://www.hrf.net/index.php?sid=1&pid=391


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Förstår inte varför ni inte fick prata i disken/köket, gästerna ser väl ändå inte in i disken eller? Och fick ni ärligt talat ha restaurangen öppen när ni hade råttor? [censur]

Alltså disken.. där kassorna är.

Ja, när jag slutade försökte jag anmäla dem (för råttorna) men ringde runt till typ sex olika organisationer som knappt själva visste vad de sysslade med, så jag gav upp då jag blev så jävla less. Den ena hänvisade till den andra och den andra till den tredje, och plötsligt skulle jag ringa tillbaka till den första organisationen jag pratade med.

En organisation som jag ringde stod på deras hemsida att de jobbade med att utreda restauranger med DÅLIG ARBETSMILJÖ I STOCKHOLM. När jag sa att detta stod på deras hemsida, sa en av de jag pratade med; "Gör det?!"

Ville mest hämnas på min chef.

svartarosen:

Jag skulle vilja påstå att i princip allt hänger på hur bra chefer och kollegor man har.

Jo det är sant, mycket av min dåliga upplevelse grundas i att jag hade dåliga chefer med omåttliga krav och negativ energi. Min chef hittade på scenarier för att ha någonting att klaga på. SJUK var han.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

svartarosen:

Det var du som citerade mig och sa att jag hade fel. [confused]

Och sedan citerade du mig när du snackade med buddah? Jaja w/e.

svartarosen:

Öh, läste du inte länken jag försåg dig med?

http://www.hrf.net/index.php?sid=1&pid=391

Nope, grundade mer på att 20 åringarna på BK där jag jobbade fick samma lön som mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Alltså disken.. där kassorna är.

Haha, jaha du menade kassadisken, då är det väl lite mer förståligt. Var roligare att va i köket tycker jag.

Lounge fact:

Nope, grundade mer på att 20 åringarna på BK där jag jobbade fick samma lön som mig.

Hm, då kan ni inte ha följt kollektivavtalet. 20-åringar ska tjäna minst 101kr/h medan 18-åringar bara behöver få 77,80 kr/h


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Haha, jaha du menade kassadisken, då är det väl lite mer förståligt. Var roligare att va i köket tycker jag.

På restaurangen där jag jobbade var tjejerna i kassorna och killarna gjorde hamburgare. Förutom typ två.

svartarosen:

Hm, då kan ni inte ha följt kollektivavtalet. 20-åringar ska tjäna minst 101kr/h medan 18-åringar bara behöver få 77,80 kr/h

Tja så var det inte. Kanske har att göra med att jag jobbade där för 10 månader sedan. Kanske har att göra med att hela verksamheten var fucked up.


   
SvaraCitera

Jag skulle nog dö mentalt om jag jobbade på nåt sånt stressigt skitjobb :S .. Är donken lika hemskt?


   
SvaraCitera

Buddah:

Är väldigt skoltrött. Så jag undrar om någon har koll

Alltså du skulle ju kunan prova på att jobba och bilda dig en egen uppfattning. Man jobbar ju i princip på prov upp till 6 månader innan man är tillsvidareanställd på ett jobb. Om du söker för timanställning så har du ett prov i 6 månader (där de har rätt att sparka dig om du uppfört dig väldigt dåligt eller att du inte trivs helt enkelt) och när man passerat dom 6 månaderna är man fast timanställd.

Det kanske räcker för att du ska motivera dig att fortsätta plugga senare och på vägen får lite arbetslivserfarenhet! Om du timanställs så har du säkert kort för sommarjobb om det skulle behövas eller lite extraknäck nån kväll i veckan eller på lov och nån dag varannan helg?

Så om du har chansen att få jobbet så tycker jag att du ska passa på. Oavsett lön och vad andra säger. Det är skönt att kunna tjäna lite pengar vid sidan om som sagt - alltid bra att ha. Konkurrensen om jobb är stenhård ute nu och att ha ett extrajobb är något man ska skatta sig lycklig. När man väl har ett jobb så är det lättare att byta till något annat jobb, sålänge man har fått in en fot i arbetslivet.

Go for it!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Genius GZA:

Plugga vidare idjüt SNÄLLA. [smile]

Något som jag är less på? Nej tack.

Daybreak:

Det är skönt att kunna tjäna lite pengar vid sidan om som sagt - alltid bra att ha.

Heltidstjänst jag söker dock.

Tilda1988:

varöfr söker du inte ett roligare jobb? burger king är ju jävla stress o skit...

Man kan ju verkligen välja och vraka utan spetskompetens och arbetslivserfarenhet menar jag 😉


   
SvaraCitera

Buddah:

Heltidstjänst jag söker dock.

Sök sök sök! Bättre att ha en fot inne än utanför.

Det är som sagt lättare att skaffa andra jobb när man har andra jobb-erfarenheter att visa upp i sitt cv eller i sitt ansökningsbrev till andra företag.

Heltidstjänst kräver också 6 månaders provanställning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Sök sök sök! Bättre att ha en fot inne än utanför.

Sökt, både Produktionsledare och Restaurangbiträde ;>


   
SvaraCitera

Lounge fact:

och beroende blir man?

jag med[cry] har inte kommit över det än helt efter 2 år, dock finns det i princip inga burger king i min närhet så min plånbok överlever...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

jag med[cry] har inte kommit över det än helt efter 2 år, dock finns det i princip inga burger king i min närhet så min plånbok överlever...

You're a lucky woman [crazy]


   
SvaraCitera

Buddah:

Såg att det fanns ett jobb ledigt på Burger King i Borås, överväger faktiskt att söka det

Det är bättre än inget, det bästa vore väl en matvarubutik eftersom de har betydligt bättre ob, plus bättre lön (och slappare),
nu i efterhand tycker jag inte att det var så hemskt att jobba på bk, men när jag tänker efter lite mer minns jag att det tog bort mycket av min fritid och att jag titt som tätt bröt ihop efter stressiga arbetsdagar.[rolleyes]

Dock är du fyra år äldre än vad jag var då, så det är mycket möjligt att du klarar av situationen bättre än vad jag gjorde då.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Sedan är det ju alltid bra att ha kassaerfarenhet och service på CV:t.

För att inte tala om den stresstålighet en längre anställning på McD eller BK antyder.

Buddah:

Man kan ju verkligen välja och vraka utan spetskompetens och arbetslivserfarenhet menar jag 😉

Registrera dig på Academic Work, och skaffa intressen du kan använda till något. Jag hade varken arbetslivserfarenhet, examen eller körkort, men jag kan det jag sysslar med.


   
SvaraCitera