Aviseringar
Rensa alla

Tinnitus


Ämnesstartare

Jag är rätt tvärsäker på att jag har tinnitus, och det är skitjobbigt, jag hör ljud som inte finns hela tiden och blir snart galen!!!
Nån som har tinnitus, vet hur det går till på hörselundersökningar och sånt? Är ganska skraj inför sånt, men vill ju bli bättre, men samtidigt vill jag inte veta om det inte går att bota eller typ att jag kommer bli döv...
Hjälp!!!


   
Citera

va er tinnituss?


   
SvaraCitera
Orvarn

Fabbe:

va er tinnituss?

googla [sad]

AndyPandy:

Jag är rätt tvärsäker på att jag har tinnitus

Ajdå... Lyssnat för mycket och för högt på ipod?
Hur länge har det hållit på? I vissa fall försvinner det efter ett tag, det behöver inte vara ett permanent tillstånd


   
SvaraCitera

Orvarn:

googla

svåtr tycker ja, kan inte nån jälpa mej me de?


   
SvaraCitera

jag lyssnar på as högmusik nu;D


   
SvaraCitera

Exakt VAD är det läskiga med en hörselundersökning? [smile]


   
SvaraCitera

AndyPandy:

Nån som har tinnitus

Jag har fått någon sorts tillfällig tinnitus ibland. Då jag slagit i skallen eller hört ett alltför högt ljud så har det börjat tjuta i öronen. Det har dock gått över ganska snart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orvarn:

Hur länge har det hållit på? I vissa fall försvinner det efter ett tag, det behöver inte vara ett permanent tillstånd

Ett tag, det har liksom smygit sig på, jag kan inte säga precis... Ett halvår kanske. Men min mamma har tinnitus, det kanske är rftligt? [confused]

Marielle Hagblad:

Exakt VAD är det läskiga med en hörselundersökning?

Vet inte, tycker i allmänhet att läkarbesök är obehagliga.


   
SvaraCitera

om du börjar lyssna på din inre tystnad genom andningsövningar så kommer du att få mycket hjälp.
lyssna också på dessa ljudklipp: http://www.yoga-in-daily-life.org/guruvakya/default.asp?opt=search&display=1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har haft tinnitus sedan jag var 18 (är 26 nu). Jag tyckte det var asjobbigt de två första åren. Nu är jag så van att jag inte tänker på det alls. Det har liksom blivit till ett bakgrundsljud.

Men något som underlättade för mig var iaf att ha nånting som surrar lite i rummet när jag sov. Då tänker man på det ist för sitt tjut i öronen. Försök även (så gott det går) att inte lyssna på ditt eget tjut. Låter kanske underligt men jag hoppas du förstår vad jag menar..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paarak:

om du börjar lyssna på din inre tystnad genom andningsövningar så kommer du att få mycket hjälp.

Okej, hoppas det hjälper ^^

dörrhandtaget:

Jag har haft tinnitus sedan jag var 18 (är 26 nu). Jag tyckte det var asjobbigt de två första åren. Nu är jag så van att jag inte tänker på det alls

Det är väldigt jobbigt nu, när jag ska sova tänker jag på det hela tiden, oroar mig för att det ska bli värre och det hela blir en negativ spiral, jag kan inte sova och tänker ännu mer osv.

dörrhandtaget:

öronen. Försök även (så gott det går) att inte lyssna på ditt eget tjut. Låter kanske underligt men jag hoppas du förstår vad jag menar..

Jodå, jag förstår, ska ignorera det och försöka vänja mig...


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

man ska inte lyssna m högsta volymen.

I feel for u man[n]


   
SvaraCitera

Jag med, i ~3 år. Men jag har klarat hörselprov vid värnpliktsinryck och -muck utan anmärkning. När jag satte mig i båset var det som att tjutet inte hördes mer. Tror faktiskt tjutet har minskat senaste året eller så. Man vänjer sig hur som helst. I början känns det som att man förstört hela livet för sig ungefär.


   
SvaraCitera

juicebox:

man ska inte lyssna m högsta volymen.

I feel for u man[n]

Samt inte gå omkring med hörlurar eller handsfree allt för ofta.

Jag har typ fobi för att få tinnitus så jag håller alltid för örat varje gång jag källsorterar glasflaskor[sad]


   
SvaraCitera