Aviseringar
Rensa alla

Tinnitus? Går det att bota?


Ämnesstartare

jo det är så här att i fredags var jag på en fest med en kompis, det var ashögt ljud. Jag hade jäkligt ont i öronen dan efteråt och dessutom hör jag numera ett brusljud när jag är på platser där det är helt tyst (som när jag ska sova på nätterna). Det håller fan på att göra mig galen. [n][tard][mad]. Jag har varit asdeppad hela veckan pga av att jag gått omkring och trott att jag kommer att få leva med skiten hela mitt liv. Fram tills igår då min kompis nämnde att hennes morsa kände en akupunktör som tydligen kunde bota tinnitus. Jag blev verkligen överraskad. Jag trodde tinnitus var obotligt. Kan man alltså bota det?

Och ni som lever med tinnitus, särskilt ni som har extrem tinnitus, hur står ni ut? [chocked]

Och föresten, appropå öron, nån som vet var man får tag i ett par bra öronproppar? Ska på konsert i Februari, vill inte att mina öron ska försämras ännu mer. [chocked]


   
Citera

Hur länge har du haft det? Har man varit i kontakt med väldigt höga ljud kan man ju få pip och brus tillfälligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har haft det i en vecka nu.


   
SvaraCitera

Finns fortfarande chans att det avtar.
Öronproppar finns lite varstans, apoteket brukar sälja fräna fyrpack.


   
SvaraCitera

Jag hade tinnitus i ett halvår när jag var 12, fick det efter att ha åkt bergochdalbanan på Liseberg. Dock försvann det efter det, så hoppet är inte ute för dig än.


   
SvaraCitera

Tinnitus ska ej vara botbart nej, men så kan man ju ha lättare tinnitus, eller bara tillfällig.

Har säkert fel enligt vissa, men detta är vad jag har hört.


   
SvaraCitera

Jag har tinnitus. Det har blivit bättre med åren.


   
SvaraCitera
Exner

Se till att få i dig mycket anti-oxidanter!

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var det här jag funderade på att testa om min tinnitus skulle bli långvarig:
http://www.kraniosakral.se/default.asp
Min kompis mamma säger att det ska kunna bota tinnitus. Fast det kanske bara lindrar? Fast, jag är inte lika säker på att jag behöver det här längre, eftersom min tinnitus lyckligtvis gått ner rejält och förhoppningsvis är på väg att försvinna. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BrainwashedIdiot:

kände en akupunktör som tydligen kunde bota tinnitus

Jag har haft tinnitus sen ett antal år tillbaka. ett bra irriterande tjut i öronen. Visste inte att man kunde bota tinnitus med hjälp av akupunktur.
Jag tror inte den försvinner men du kan ju alltid använda öronproppar eller annat skydd mot öronen för att slippa förvärra din tinnitus.

Jag fick tinnitus av att spela trummor ( väldigt högt ) när jag var liten vilket jag ångrar nu att jag inte skyddat mina öron.


   
SvaraCitera

Jag har haft tinnitus i runt fyra år nu[cry] Men, tja... Man vänjer sig. Jag kan ärligt talat inte komma ihåg hur "tystnaden" låter[censur] Så ni som har bra hörsel, passa på och njut av den, jag saknar den._.


   
SvaraCitera

Knak och brak:

Öronproppar finns lite varstans, apoteket brukar sälja fräna fyrpack.

[love]


   
SvaraCitera

BrainwashedIdiot:

Min kompis mamma säger att det ska kunna bota tinnitus

Din kompis mamma är dum i huvudet.

Kraniosakral terapi är bullshit, likaså akupunktur.

Tror du verkligen det här funkar?!

http://www.kraniosakral.se/behandlingen.asp

"Den går till så att när terapeuten väldigt lätt lägger handen på ett problemområde så kommer klientens kropp svara med att mycket subtilt dra ihop sig åt något håll, oftast det håll där problemet finns. Terapeuten följer då mycket mjukt med i den rörelsen som kroppen själv visat att den vill. Så länge nya rörelser sker följer man med med handen, samtidigt som man hindrar rörelsen att gå tillbaka exakt samma väg som den kom."

"Man jobbar med ett mjukt tryck och mjuka rörelser för att hjälpa kroppen att hitta tillbaka till sin optimala lodlinje och en balanserad KranioSakral-puls."

"Jag håller också kursen "Att väcka din Ljuskropp".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

"Jag håller också kursen "Att väcka din Ljussnopp".


   
SvaraCitera
Nollan

Jag har hört att dom håller på och skapar ett botemedel mot tinnitus.
Fast jag är rätt säker på att det botemedlet inte var i form av att få akupunktur.
Fast jo, jag trodde också att det var obotligt.


   
SvaraCitera