Aviseringar
Rensa alla

Tinnitus? Går det att bota?


Ämnesstartare

det är bara o försöka vänja sig, tänk positivt så blir det positivt;)[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

peaceandlove:

det är bara o försöka vänja sig, tänk positivt så blir det positivt;)

Det värsta är inte det lilla brusandet, det värsta är att jag inte ville gå på den där festen från första början. Enda anledningen till att jag faktiskt gick var för att hon jag gick med tjatade på mig. Hon hade typ längtat aslänge efter festen och hade ingen annan att gå med. Och jag är otroligt enkel att manipulera, om folk tjatar tillräckligt länge går jag med på vadsomhelst. Jag tyckte det var hemskt. Musiken var hemsk, människorna var hemska, allt var hemskt... och nu får jag skit för det hela mitt liv efteråt oxå. Tänker fan aldrig göra någonting jag egentligen inte vill längre. [chocked]
När det är tyst omkring mig och jag hör brusandet kommer jag ofta att tänka på den där jävla festen och på hur jävla ovärt det var att gå dit.
Jag menar hade jag fått det här efter en konsert eller nånting annat jag faktiskt velat gå på och tyckt om, hade det väl inte vart lika hemskt som nu, då hade det åtminstone varit värt det. [sad]
Fan..


   
SvaraCitera

BrainwashedIdiot:

Tinnitus? Går det att bota?

Jag har haft tinnitus i över 10 år. Fick det på en konsert uppe på Hovet i Sthlm för drygt 10 år sedan. Stog nere på golvet nästan längst fram mot scenen. Hade glömt hörselskydden hemma. Var nästan döv de tre första dygnen efter konserten. Tyckte bara att det var så jävla märkligt att allt var så förbannat tyst... allt var dödstyst. Sedan sakta men säkert kom hörseln tillbaka... o detta förbannade tjutande hela tiden. En mycket mycket hög ton... låter som 16Khz cirka... som tjöt dygnet runt... året runt. Började sedan röka en sjuhelvetes massa ganja bara för att glömma bort den här förbannade tjutande ljudet o för att kunna sova. Nu har det gått 10 år men min tinnitus får jag leva med. [mad]


   
SvaraCitera

Konstaterad tinnitus går inte att bota säger min mammas kompis och hon om någon, som professor och öronläkare, borde veta tror jag.

Jag har levt med tinnitus efter att ha bevittnat en rätt så våldsam busskrasch i Tyskland (bil+buss+stenmur=finito) då var jag 4 år. I 14 år har jag alltå haft det där "iiiiIIii"-ljudet i öronen mer eller mindre...

Jag är dock såpass van att jag inte lider så mycket längre. Det är tom. "kul" ibland att ligga och analysera tjutandet när jag inte kan somna. Inte kul kanske, men intressant hmm... Tycker mig kunna styra ljudets frekvens med tankekraft litegrann, någon mer som kan det?


   
SvaraCitera

BrainwashedIdiot:

Och ni som lever med tinnitus, särskilt ni som har extrem tinnitus, hur står ni ut? [chocked]

har haft det sen jag genomgick någon slags operation i örat när jag var runt 6 år, har det inte hela tiden men ibland tjuter det till som fan och då är det nästan outhärdligt men jag har väl lärt mig att leva med det.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

ibland tjuter det till som fa

synd att demåste tjuta borde va glassbilen melodin ist [crazy]


   
SvaraCitera

min tinnitus har blivit bättre


   
SvaraCitera

isola:

min tinnitus har blivit bättre

Har du tinnitus, jag som trodde du var perfekt [tard][mad][sad][cry][tired] blä [zzz]


   
SvaraCitera

Dead End:

Har du tinnitus, jag som trodde du var perfekt blä

hahah


   
SvaraCitera

Nej. Dock kan man lindra den.


   
SvaraCitera

lishaa:

synd att demåste tjuta borde va glassbilen melodin ist

1. På stranden på Hawaii *glassbil*
2. Jobbintervju *glassbil*
3. Konsum *glassbil*
4. Krogen, någon pratar med dig *glassbil*
5. Sängen *glassbil*

Om det hade varit den melodin, så hade jag tagit en revolver och skjutit mig i örat på stört. Hahaha


   
SvaraCitera

lishaa:

synd att demåste tjuta borde va glassbilen melodin ist [crazy]

haha ja fast det skulle bli jobbigt [sad]


   
SvaraCitera

Man kan få lindring/bot med SSRI-mediciner, ett slags antidepp.


   
SvaraCitera

Mårran:

Om det hade varit den melodin, så hade jag tagit en revolver och skjutit mig i örat på stört. Hahaha

hahaha nej du hade köpt en glassjävel[love]


   
SvaraCitera

framtidstron:

Man kan få lindring/bot med SSRI-mediciner, ett slags antidepp.

Man får bättre tålamod och kan lättare trycka undan tjutet mentalt.

/Zoloft


   
SvaraCitera