Aviseringar
Rensa alla

Tio år sedan Göteborgskravallerna


Ämnesstartare

10 år sedan polisen sköt skarpt på demonstranter i Sverige, och manipulerade filmer som användes som bevismaterial i rättegångarna.

Jag vet inte hur många som känner till själva kravallerna och bakgrunden till dem, så jag tänkte tipsa om den här dokumentären från Uppdrag granskning som jag själv sitter och tittar på just nu:

Göte​​​borg 2001 - Vad hände sen?

ÄNDRAT 2011-06-17 12:49
Edit: Det funkar inte att folk som inte vet ett dugg om Göteborgskravallerna argumenterar i tråden. Se dokumentären innan ni bara kommer in i tråden och upprepar etablissemangets klyschor rakt av. [zzz]


   
Citera

Lite stämningsfylld musik också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ofta det är 10 år sedan?[surprised] gud vad gammal jag är[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså det var verkligen helt sjukt. 40-50 poliser skjuter demonstranter är nära att träffa en kille i huvudet och dödar nästan folk, manipulerar filmen som används i rättegång och statsministern skickar blommor till polisen! [tard]


   
SvaraCitera

Känn ingen sorg för mig göte... nej vänta.

Det är verkligen en pinsam historia för poliväsendet, tycker att de poliser som slog ned en massa, flera oskyldiga, borde vara dömda nu. Men icke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera

Åh. En människa har en tröja med texten "Jag [love] att äga" i början. Älskar'n. Vill ha en sådan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minns, funderade på att åka dit, men fattighet och allmänt liten, osv.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Vill ha en sådan.

kliassisk muf-t-shirt


   
SvaraCitera

Rödingajäveln:

Jag vet inte hur många som känner till själva kravallerna och bakgrunden till dem, så jag tänkte tipsa om den här dokumentären från Uppdrag granskning som jag själv sitter och tittar på just nu:

Dumt och pinsamt agerat av polisen. Dumt och pinsamt att använda sig av våld som demonstrant i ett land som Sverige, ett land med en trygg, etablerad och fungerande demokrati.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

luls inte en enda står på polisernas sida


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

youtube

älskar låtennnn[love]

kommer inte ihåg något från dedär kravallerna

var iofs bara 8[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

forsoket:

Dumt och pinsamt agerat av polisen. Dumt och pinsamt att använda sig av våld som demonstrant i ett land som Sverige, ett land med en trygg, etablerad och fungerande demokrati.

Ja usch och fy för att försvara sig när polisen stänger in folk på en skola helt utan grund, och förvägrar dem de rättigheter som din s.k. "fungerande demokrati" ska garantera. Jättekonstigt att folk slår tillbaka... [rolleyes]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

hannnah:

kommer inte ihåg något från dedär kravallerna

var iofs bara 8[blush]

Se dokumentären! Skitbra dokumentär. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såg lite igår. Gick förbi tvn precis när en kille sprang runt framför raden av polisen, tar upp en stor sten som han kastar på dem och sen får ett skott i armen.
Han borde ej ha kastat. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Se dokumentären! Skitbra dokumentär.

mm får göra det... nångång[smile]


   
SvaraCitera