Aviseringar
Rensa alla

Tippa på att plugga spanska?


M04
 M04
Ämnesstartare

Alltså måste få bort mitt F i spanska å ett annat ämne för att höja merit..
elr ja ”måste” å ”måste” mer att jag vill de,även om jag kommer komma in dit jag sökt ändå...å därmed inte kommer ha spanska senare..
men har sjukt svårt att lära mig glosorna och orden haha
kan typ komma ihåg en översättning en dag elr så sen glömmer jag de p vi har ett ”stort” prov den 27e me gamla glosor å skriva text om Mexico ....
så vet inte hur jag ska få motivation eller ork att orka plugga typ mer så jag faktiskt lär mig de utan att glömmaFörvirradFörvirrad

(saken är den att jag troligen kommer få F i matte å kaanske idrott, får se,  så vill ha bort de två jag har nu för att inte sänkas såå mkt å har hellre F i matte ån Spanska å geografi)


   
Citera

läs dina böcker och plugga tsm med nån annan. Det bästa är att fråga läraren om hjälp.


   
SvaraCitera

Plugga på proven lite grann varje dag när ni fått de, lätt att glömma om man pluggar kvällen innan!


   
SvaraCitera

Varför ens studera spanska? Det är ju värdelöst, för du kommer aldrig att bli bra på det, precis som väldigt många andra som läser språket. Läs tyska istället, enormt mycket enklare att lärare sig då det är ett av flera germanska språk där svenska ingår i samma språkstam! 🙂 😉


   
SvaraCitera
M04
 M04
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:
Varför ens studera spanska? Det är ju värdelöst, för du kommer aldrig att bli bra på det, precis som väldigt många andra som läser språket. Läs tyska istället, enormt mycket enklare att lärare sig då det är ett av flera germanska språk där svenska ingår i samma språkstam! 🙂 😉

Jao men lite svårt att byta när man inte fick byta ens efter en vecka när vi började me de i 7an å vill ju höja betyget så jag får mer merit till gymnasiet då jag sjunkigt en del å vill kanske inte känneäa mig totalt misslyckad med 1-3 eller fler F :))


   
SvaraCitera
Cobrak

hur går du tillväga när du pluggar spanska? rätt metoder är superviktigt 


   
SvaraCitera

M04:

Jao men lite svårt att byta när man inte fick byta ens efter en vecka när vi började me de i 7an å vill ju höja betyget så jag får mer merit till gymnasiet då jag sjunkigt en del å vill kanske inte känneäa mig totalt misslyckad med 1-3 eller fler F :))

Jag tror faktiskt att du kan få bättre betyg i tyska än i spanska. Spanska har ju inga regler som går att förstå sig på, det har tyska, det är i stort sett bara att följa reglerna så blir allt rätt, det gramatiska iaf.


   
SvaraCitera