Aviseringar
Rensa alla

Tips???


Ämnesstartare

Det händer väldigt ofta när jag dricker att det blir för mycket, så jag får ofta stora minnesluckor från kvällen. Jag hatar det men det blir så lätt så. Tappar ju omdömet också när jag är full så att jag fortsätter dricka även fast jag vet att jag borde ta det lugnt ett tag. Nån som har tips på hur jag ska göra för att det inte ska bli såhär? Jag vill inte sluta dricka överhuvudtaget liksom, vill bara att det ska kunna fungera. Jag har hamnat på TNE (tillnyktringsenheten) två gånger och i fyllecell en gång. De sa på TNE att det kunde bli problem med att ta körkort om jag kom dit nån mer gång :S. Jag har alkoholism i släkten.. men jag dricker 1-2 gånger/vecka som max.


   
Citera
Ämnesstartare

Drick inte mer än en gång per vecka, drick aldrig sprit eller groggar, drick varannan folköl varannan öl osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stay off tequilan och kör på öl är väl det som gäller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

drick aldrig sprit eller groggar, drick varannan folköl varannan öl osv.

dazed:

stay off tequilan och kör på öl är väl det som gäller

Haha, jag dricker mest bara vodka och tequila, och gillar inte öl, så det är ju ett problem :P.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

Haha, jag dricker mest bara vodka och tequila, och gillar inte öl, så det är ju ett problem :P.

Nej, det är ju bara bra om du vill dricka mindre, drick bara öl :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Nej, det är ju bara bra om du vill dricka mindre, drick bara öl :S

Dricker hellre inget alls än att dricka öl, så det funkar inte [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eh, såna som dig bör ej dricka bland annat folk överhuvudtaget.. Finns inget värre än fulla tjejer som totalt tappar omdömet bland annat folk. [sad] Usch i helvete, blir ledsen när jag ser er på gatorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta inte med dig mer alkohol än du vet att du kan klara av. Och ta med dig något alkoholfritt som du gillar och kan dricka, typ läsk, det brukar funka jättebra tycker jag. En sak som kan hända mig(och jag tror är rätt vanligt) är att man ju blir törstig av att dricka, och om när man då tappat omdömmet och dessutom har något gott vin eller så, är det lätt att man bara fortsätter dricka jättemycket utan att riktigt tänka på det. typ att man är fokuserad på annat, som typ att prata med skojjiga människor osv, så det går av bara farten. då är det bra att ha något alkoholfritt med sig som man kan dricka istället, typ samma som "varannan vatten"-metoden fast utan att man måste springa och hämta tråkigt vatten hela tiden.[y]

Så:
-ta inte med dig mer än du tänker dricka.
-ta med dig läsk som du inte groggar med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

Dricker hellre inget alls än att dricka öl, så det funkar inte

uppenbarligen gör det det isf!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

Haha, jag dricker mest bara vodka och tequila, och gillar inte öl, så det är ju ett problem :P.

Köp lite äcklig tjejcider då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Eh, såna som dig bör ej dricka bland annat folk överhuvudtaget.. Finns inget värre än fulla tjejer som totalt tappar omdömet bland annat folk. Usch i helvete, blir ledsen när jag ser er på gatorna.

Det enda som händer med mig när jag dricker är att jag blir översexuell typ, haha. Men det kanske var det du menade bland annat?

Nintendos BFF:

Ta inte med dig mer alkohol än du vet att du kan klara av. Och ta med dig något alkoholfritt som du gillar och kan dricka, typ läsk.

Men problemet är ju att folk hetsar en att dricka mer eller att dom vill bjuda en, och då är det ju svårt att säga nej, iaf för mig.


   
SvaraCitera
mynona

Carrexiz:

Men problemet är ju att folk hetsar en att dricka mer eller att dom vill bjuda en

Det är då man vet att det är klokast att säga nej. De kanske har sett dig full förut, vet hur det påverkar dig och just därför bjuder och hetsar, och precis därför borde du inte ha svårt att tacka nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

Men problemet är ju att folk hetsar en att dricka mer eller att dom vill bjuda en, och då är det ju svårt att säga nej, iaf för mig.

då verkar det ju mer som att du har usla fyllekompisar. men skriv i pannan att du bits om du blir för full eller nåt.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

Men det kanske var det du menade bland annat?

Ja precis, bland annat. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ja precis, bland annat.

Vad är det för fel på det? Blir inte du likadan eller? :p


   
SvaraCitera