Aviseringar
Rensa alla

tips ang testar


Ämnesstartare

Hello bojs and göls.

Så hade det skett igen, jag var helt enkelt absolut tvungen att återgå till min naturliga hårfärg efter två dagar av "å vad jobbigt det är med ljus utväxt.
I söndags ägde den första sessionen rum och jag blekte mitt hår från levande blodröd till gyllene orange.
Håret överlevde attacken utan problem och jag vågade mig därför på att bleka det ytterligare en gång igår.
Några slitna gummitoppar höggs av med saxen, men i övrigt klarade sig håret bra, speciellt jämfört med tidigare gånger jag blekt från rött(då det förvandlats från mjuka lockar till en stel spretig borste med tigerränder).
Det är nu i en relativt äkta blond nyans jag har, med undantag för några gula dolda slingor och ett soligare underhår, absolut genomlidbart.
Men, jag vill så klart komma så nära min naturliga nyans som möjligt, och har således baxat (okej köpt) en ljus askblond färgning.

Min fråga till er kunniga människor där ute är nu, hur dumt av mig är det att färga innan midsommar? Kommer mitt hår slitas mycket av färgen eller är det lugnt?

Det kanske blir som semester jämfört med blekning.


   
Citera
Ämnesstartare

Paseo:

dirigent

hej du bleker väl och sådant? hjälpa? [smile]


   
SvaraCitera

färg brukar inte slita alls lika mycket på håret som blekning gör iaf. tror jag.


   
SvaraCitera

låt hårbotten vila lite innan och kör på; ditt hår kommer inte direkt återhämta sig från blekningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

färg brukar inte slita alls lika mycket på håret som blekning gör iaf. tror jag.

ja, blekning är lite som självmord för håret.
jag är egentligen bara orolig nu, eftersom topparna redan är slitna kanske de inte klarar av färg heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svefnpurka:

ditt hår kommer inte direkt återhämta sig från blekningen.

det är jag medveten om (efter år av lekande med ungefär hela färgspektrat)
jag bara hoppas att inte ytterligare slitna toppar måste klippas av efter färgning


   
SvaraCitera

för övrigt är jag hemskt intresserad av vilken färgnyans du valde!!! i egenskap av råtthåring gillar jag moods askblonda (den täcker blekt rött hår väldigt bra).


   
SvaraCitera

skuld:

jag är egentligen bara orolig nu, eftersom topparna redan är slitna kanske de inte klarar av färg heller.

aha ok vet inte 🙁 men om du bara vill ha en lite annan nyans kanske det är bättre att tona det? 100 ggr skonsammare för håret, och dessutom tycker jag att det brukar bli jämnare och naturligare färg. + man slipper att det blir en jobbig utväxt osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svefnpurka:

för övrigt är jag hemskt intresserad av vilken färgnyans du valde!!! i egenskap av råtthåring gillar jag moods askblonda (den täcker blekt rött hår väldigt bra).

*kutar ner till badrummet*
Schwarzkopf
Brilliance
Intensive color creme
Icy pearl blonde
Image
(den är mörkare än på bilden)

egentligen har jag mer ljushalmguldnågonting i mitt naturliga blonda, men jag gissar att den askblonda färgen bättre tar ut det kycklinggula i min hårbotten och matchar icke solblekt utväxt.

men du är rödhårig nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

men om du bara vill ha en lite annan nyans kanske det är bättre att tona det? 100 ggr skonsammare för håret

ja precis, men jag tror inte att toningen tar lika bra. kanske har fel.

Nintendos BFF:

+ man slipper att det blir en jobbig utväxt osv.

har tänkt att färga så nära mitt naturliga som möjligt, så förhoppningsvis slipper jag det problemet.


   
SvaraCitera

skuld:

jag bara hoppas att inte ytterligare slitna toppar måste klippas av efter färgning

använd inpackning och låtsas att de inte finns! jag brukar bara klippa slitna toppar om de absorberar för mycket färg (problem med henna) p.g.a. slitaget.

skuld:

men du är rödhårig nu?

ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svefnpurka:

använd inpackning och låtsas att de inte finns!

bra tips
får sätta upp i flätor och tofsar så att de inte syns

svefnpurka:

jag brukar bara klippa slitna toppar om de absorberar för mycket färg (problem med henna) p.g.a. slitaget.

jo, då syns det väl på ett annat sätt

det lär ju finnas såna där silikondroppar och grejer som blonda beauty queens sätter i sina trassliga toppar
fast det tyar jag icke


   
SvaraCitera
Lounge

skuld:

Kommer mitt hår slitas mycket av färgen eller är det lugnt?

antagligen

men frågan är om det spelar någon roll om du väntar en vecka

men jag tänkte.. asfärg på vitblont hår, har du provat det förut? kan ju bli grönt


   
SvaraCitera

Hår som redan är slitet av blekning går att rädda med en massa starka inpackningar om det inte är allt för slitet, dock brukar man ju behöva klippa bort det. Tvivlar på att någon väntan i världen kan få håret att mirakulöst reparera sig själv igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

men frågan är om det spelar någon roll om du väntar en vecka

isola:

Tvivlar på att någon väntan i världen kan få håret att mirakulöst reparera sig själv igen.

Tänkte mest att håret skulle få vila lite, och då hårbotten främst.

Lounge:

asfärg på vitblont hår, har du provat det förut? kan ju bli grönt

nej har inte testat och läste om det där gröna. vore iof ganska tufft! så jag kan leva med det.
men jag trooooor att den färg jag har är mer åt det lila askiga. förhoppningsvis. bort med gult.
sedan har jag inte särskilt mycket vitblont i håret.

väntar till imorgon, så får vi se hur det går!


   
SvaraCitera