Aviseringar
Rensa alla

Tips angående köpa katt?


Ämnesstartare

Vad är det bästa torrfodret respektive kattsanden? Hur mycket kostar det att ha katt per månad? Och vad kostar det att kastrera en hankatt och när ska man göra det?


   
Citera
Ämnesstartare

Katt är en onödig utgift, likaså alla andra husdjur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Odräglig: Katt är en onödig utgift, likaså alla andra husdjur.

Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plutten:

Gråter

Men egentligen vill man verkligen ha en katt kan man inte gå på pris som med allt annat här i livet.


   
SvaraCitera
Åtta

När det gäller foder så vill du ha ett så högt köttinnehåll som möjligt. De billiga varianterna innehåller oftast mest spannmål. Satsa på att köpa en skitstor säck av en bra variant.

Kostnaden per månad är väldigt låg. Han äter kanske för... en femtiolapp? Lägg på typ 50 spänn för kattsand och 40 spänn för försäkring så får du väl en hygglig approximering av vad en katt kostar per månad.

Kastrering av en hankatt går på typ en tusenlapp och jag har för mig att det rekommenderas att man gör det vid 6 månader.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fixa en mini  gris , dom är sociala söta och goda på matbordet när de väl har vuxit till sig 😀 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lantmännens torrfoder - billigt, närproducerat och bra kött. Kattsand är mer en smaksak tror jag, tips är att köpa en som inte luktar

Priset på att kastrera en hankatt vet jag inte riktigt men nånstans under en tusenlapp 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skämt, men beror på vilken renrasig katt du vill ha allt ifrån 5000- 30000 kr 😛 

Katter är rovdjur och bäst är korkat kött/ fisk , torrfoder är dock bra i längden då det ger cancerarrow-10x10.png 🙁  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:
Skämt, men beror på vilken renrasig katt du vill ha allt ifrån 5000- 30000 kr 😛 

Katter är rovdjur och bäst är korkat kött/ fisk , torrfoder är dock bra i längden då det ger cancerarrow-10x10.png 🙁  

Köpte min första katt för en krona per tass och den andra ploppade gratis fram ur dess bak 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker det är bäst att katten själv får bestämma vilken sand den föredrar, genom att först testa ett och se om katten trivs med det. Gör den det så kan man fortsätta. (Jag testade något vitt sand-liknande sand och man märker ganska snabbt att katten inte gillar att gräva i det, den kanske kan få ont i fötterna av sanden. I vissa fall slutar den gå på lådan) Har ärligt talat glömt vad den sanden heter som jag använder, men kör på ett från ICA som kostar cirka 99:- per paket. 

Foder tycker jag att du ska välja efter vilken ras det är på din katt. Och om den är korthårig, långhårig eller liknande. Du kan rådfråga hos veterinär (bäst) eller på en djuraffär. 
Min katt gillar Eukanuba och Purina men får även en billigare variant på blötmat (har testat olika)

En katt kostar ju sand, mat, försäkring samt leksaker och andra vårdnadsprylar. Försäkringen beror på vad det är för katt du har. 

Har inte själv hankatt och orkar inte googla just nu så någon annan kanske kan svara angående kastreringsfrågan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina:

Köpte min första katt för en krona per tassarrow-10x10.png och den andra ploppade gratis fram ur dess bak 

jo men en blandras ...


   
SvaraCitera

tkr denna kattsanden är bra: 
i_76800151518.png


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plutten:
Vad är det bästa torrfodret respektive kattsanden? Hur mycket kostar det att ha katt per månad? Och vad kostar det att kastrera en hankatt och när skaarrow-10x10.png man göra det?

Finns många katter idag som behöver ett hem, kolla med ett katthem kan va bra och göra om du nu måste ha katt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:

jo men en blandras ...

Haha jag fattar Blink


   
SvaraCitera

pplaws är bästa torrfodret. Superbästa ska vara BARF men verkar väldigt vidrigt. 

A


   
SvaraCitera