Aviseringar
Rensa alla

tips för att få bra lockar i håret


Ämnesstartare

Jag har provat locktång, vilket inte håller mer i en timme. jag har provat hårrullar men dem blir ju helt knas och går ur dem också. Men jag vet att det ska gå med hårrullar. någon som kan tipsa hur jag ska göra, och någon som kan tipsa om några bra hårvårdsprodukter/märken som gör att lockarna verkligen håller i sig och blir bra?

det vore ju en dröm om jag kunde få såna där lockar som på bilden på min student, långt och tjock hår har jag ju så!

Jessica_Simpson_-_AMAs_111404_-_lg_6648667.jpg


   
Citera

rocka_billy:

Jag har provat locktång, vilket inte håller mer i en timme.

hmm, får man lov att fråga om vad det där var för någon locktång..? [surprised]


   
SvaraCitera

Skit i att borsta håret efter dusch 🙂

DSC00788.JPG


   
SvaraCitera

Kanske värmespolar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kärleksmums:

hmm, får man lov att fråga om vad det där var för någon locktång..?

förlåt för min dåliga uppdatering, ja det var för visso en gammal locktång men mina kompisar som provat nya locktångar har konstaterat samma sak att lockarna går ur =(


   
SvaraCitera
kachin

värmespolar som sagt, och massa hårspray efteråt eller nåt? 🙂


   
SvaraCitera

majsoo:

Ja, jag är tjej.

Bifogade bilder

Ful eller?


   
SvaraCitera

Locka med en plattång. Det blir skitsnyggt, men du måste öva ett par gånger. [y]


   
SvaraCitera

Det finns videos på youtube där de visar hur man gör btw.


   
SvaraCitera

rocka_billy:

det vore ju en dröm om jag kunde få såna där lockar som på bilden

Du måste spraya håret för att de ska hålla sig. Är håret långt och tungt går de ur av sig själva. Köp en hårspray som ger glans och är till för fixering så ska du se att det blir bra 🙂


   
SvaraCitera
ziiesh

Små spolar som du sätter i i fuktigt hår och låter det torka. Eller en bra locktång eller plattång som man kan locka med. Men du lär göra något med håret efter att du fått det lockligt också, spraya eller ha i något annat som stärker och så. Och blås med kalluft på det typ det sista du gör, så håller det bättre.

majsoo:

Skit i att borsta håret efter dusch 🙂

alla hår blir inte lockiga efter dusch


   
SvaraCitera

rocka_billy:

hårvårdsprodukter/märken som gör att lockarna verkligen håller i sig och blir bra?

det finns en spray som skyddar mot värme från locktänger från l'oreal som är typ rosa, den är rätt bra och gör att det håller länge. sen spray efteråt. sen tycker jag att det håller bättre om man lockar helt nytvättat hår som inte har massa annan mousse o grejs i.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TACK SÅ MYCKET ALLA :D:D ni har verkligen gett mig bra tips!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

niljon:

niljon F18

tack så himla mycket för videon! 🙂 ska fasen ta å köpa den där locktången, den verkade ju super bra!


   
SvaraCitera