Aviseringar
Rensa alla

Tips för att få en bra förfest!!


yuuuy
Ämnesstartare

Hej! Jag och några andra personer ska samlas hos min kompis  innan vi drar vidare till en fest denna lördagen. Jag ska hjälpa henne med att förbereda allting så jag behöver era tips för att få en bra "förfest"! Vad har ni för erfarenheter med förfester? kan man bjuda på drinkar o mat?


   
Citera
elanos

Musik, drinkar och enkelt tilltugg räcker nog gott och väl


   
SvaraCitera

Shockerad


   
SvaraCitera

bra sällskap ¨mkt sprit är d viktigaste


   
SvaraCitera

Jag kan roas lite på det där skrockiga sättet när någon bjuder på att föra medelst matbit och drink, det känns småborgerligt. Men satan vad trevligt det är. Gör någon vegetarisk pizza som alla kan äta och ställ fram en låda vin att bjuda frikostigt ur så ingen behöver gå och vara vid sina sinnens fulla.


   
SvaraCitera

Inte dricka för mkt eller för snabbt...


   
SvaraCitera
Plotte

Dragon Blood. Spriternas sprit = förfesternas förfest. 


   
SvaraCitera
Exner

Blivande_japan:
bra sällskap ¨mkt sprit är d viktigaste


   
SvaraCitera

cannabis är bättre än sprit


   
SvaraCitera

Blivande_japan:
bra sällskap ¨mkt sprit är d viktigaste

+1

och dryckeslekar. Typ ölspelet  (funkar lika bra med annan dryck).


   
SvaraCitera

ja, man vill ha det trevligt!


   
SvaraCitera

Wow, ni måste vara tråkiga som fan om ni behöver alkohol för att kunna festa.


   
SvaraCitera

thl*kt N.:
cannabis är bättre än sprit

alla droger har sina plus om man använder de på rätt sätt. indianska-shamaner använde väldigt många olika droger under sina ceremonier, som hallucinogena kaktusar, tobak marijuana och alkohol. 

alkohol har också medicinska egenskaper. motverkar hjärtfel och minskar risken för diabetes när det används i måttliga mängder. däremot så gillar ju varken magen elr hjärnan större mängder alkohol.

människan älskar droger i alla dess former och egyptierna, sägs det,  brukade betala sina arbetare i fermenterad havre/vete/maltdryck (öl, typ)

ingen drog är bättre än någon annan, det kan däremot vara värre att bruka en sort över en annan.

och att cannabis är naturligt är inget argument för cyanid är naturligt förekommande i många växter det med. så det riktiga argumentet, som jag tror du skulle gilla och hålla med om till viss del, är det liberala - det om personliga friheten.

men allt går att missbruka. och den fria marknaden tillsammans med statsskulden i diverse länder är ett bullshit argument också. legalisering och statlig beskattning lär inte rädda ekonomin för nåt land.


   
SvaraCitera

silver judas:

alla droger har sina plus om man använder de på rätt sätt. indianska-shamaner använde väldigt många olika droger under sina ceremonier, som hallucinogena kaktusar, tobak marijuana och alkohol. 

alkohol har också medicinska egenskaper. motverkar hjärtfel och minskar risken för diabetes när det används i måttliga mängder. däremot så gillar ju varken magen elr hjärnan större mängder alkohol.

människan älskar droger i alla dess former och egyptierna, sägs det,  brukade betala sina arbetare i fermenterad havre/vete/maltdryck (öl, typ)

ingen drog är bättre än någon annan, det kan däremot vara värre att bruka en sort över en annan.

och att cannabis är naturligt är inget argument för cyanid är naturligt förekommande i många växter det med. så det riktiga argumentet, som jag tror du skulle gilla och hålla med om till viss del, är det liberala - det om personliga friheten.

men allt går att missbruka. och den fria marknaden tillsammans med statsskulden i diverse länder är ett bullshit argument också. legalisering och statlig beskattning lär inte rädda ekonomin för nåt land.

med det sagt så är cannabis bättre än alkohol att berusa sig med 


   
SvaraCitera
Smilen

Ladda med en god drink.


   
SvaraCitera