Aviseringar
Rensa alla

Tips för att få längre hår!


KochamCie:

Håller med.

Bidragande inlägg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har väl hyffsat långt hår, men det är väl bara att spara [wink]
Har själv sparat i ca. 2-3 år, så...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan pröva massera hårbotten då och då,för då kommer blodet typ till rötterna så det växer snabbare [wink][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mkt [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säkert någon som redan sagt detta men.. Toppa bara pyttelite nån gång då och då, då växer håret snabbare [wink]


   
SvaraCitera

CitronSoppa:

försök att låta bli att klippa det

Spot on[love]


   
SvaraCitera

tönten:

skaffa extensions


   
SvaraCitera

finns tabletter
tog förut och tror faktiskt dom fungerar
växer dock segt men det fungerar i längden[y]
leta efter tabletterna hårkontroll - dom smakar dock AKLSJD (JÄTTEÄCKLIGA) dom skulle kunna få mig att spy[cry] asså... Dte en hemsk smak och dom kostar så väldigt mkt.

obs: mamma klarar dock av smaken men hon äter med hjärnan, haha[tard]


   
SvaraCitera

Nachac:

D.v.s.: Var inte rädd för att toppa bara för att du vill ha längre. Slitet hår växer sämre och låter man det vara tillräckligt länge äter det sig uppåt och har motsatt effekt än önskad.

Precis så blir det för mig fastän jag vill ha längre. Men ovärt att betala över 400 spänn för att toppa håret varje månad. Har liksom inga skills själv.. [tard]


   
SvaraCitera

Min1:

Precis så blir det för mig fastän jag vill ha längre. Men ovärt att betala över 400 spänn för att toppa håret varje månad. Har liksom inga skills själv.. [tard]

Var i helvete klipper du dig? Du behöver ju inte heller klippa dig en gång i månaden.


   
SvaraCitera

Nachac:

Du behöver ju inte heller klippa dig en gång i månaden.

Det finns iofs billigare ställen mitt i stan, typ 180:- Klipper mig där det kostar 400:- då jag ska klippa en ny frisyr iofs, toppning osv brukar bli på 180:- stället. Men ändå dyrt om det ska ske ofta..

Sen har jag hört att alla har olika långa hårcykler, vissas strån växer i upp till ett år innan det släpper, medan andras bara växer kanske 3 månader innan hårstråna ramlar av one by one, så i vissa fall kan man nog inte göra något åt saken utan får acceptera kortare hår 🙁


   
SvaraCitera

Min1:

Det finns iofs billigare ställen mitt i stan, typ 180:- Klipper mig där det kostar 400:- då jag ska klippa en ny frisyr iofs, toppning osv brukar bli på 180:- stället. Men ändå dyrt om det ska ske ofta..

Jag klipper mig varannan månad, men jag har lockigt hår, så det slits lättare. Tror inte du behöver klippa dig så ofta.


   
SvaraCitera

Mitt tips: raka det inte.


   
SvaraCitera

Nachac:

men jag har lockigt hår, så det slits lättare.

Okej. Jag har jordens tunnaste hår .. eller nåt. känns som man tar på bomull typ och det växer sakta som fan, man ser ju min hud i mittbenan.. [blush]


   
SvaraCitera

Min1:

Okej. Jag har jordens tunnaste hår .. eller nåt. känns som man tar på bomull typ och det växer sakta som fan, man ser ju min hud i mittbenan.. [blush]

Kanske inte skulle satsa på långt hår då.


   
SvaraCitera