Aviseringar
Rensa alla

tips för att komma igång och bli kreativ


Ämnesstartare

har ni några tips för vad man kan göra för att få igång kreativiteten? ööööhh


   
Citera
Ämnesstartare

Venne, kreativitet är svårt. Jag tror min kreativitet kommer fram mest när jag är uppe sent och klyddar med mina gitarrer/basar och massa pedaler, men det är inte för alla ju. Sen tycker jag det e kul att hålla på med trä på olika sett, där e de väl osså lite kreativitet, man kan börja med att tälja liksom o bara gå loss med olika verktyg. 
papper o annat pyssel finns osså jue men de tycker ja e tråkigt hehe. Sry om ja inte var så mkt ti hjälpt


   
SvaraCitera

Min kreativitet (det lilla jag har kvar av den iaf) brukar trigga igång när jag är ute i naturen, det kanske kan vara någonting?


   
SvaraCitera

Att kolla på andra som skapar brukar funka. Då kan man få inspiration också (:


   
SvaraCitera

Jag får inspiration av anime och serier, skulle forfarade inte kalla det kreativitet men det e la nåt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kolla på Bob Ross YouTubeklipp där han målar, där finns inspiration


   
SvaraCitera

Ladda ner TikTok


   
SvaraCitera
Dedu
 Dedu

Om man rör på sig stimulerar det den kreativa delen i hjärnan har jag hört, om jag har idétorka brukar jag ba gå runt eller stå upp en stund så hjälper det.


   
SvaraCitera

Jag fick inspiration idag av att göra min egen cosplay. Men tycker det är roligt med "fota en hel dag" det behöver inte bara vara för foto utan lära sig mer om märken och gammal kultur. Så kanske ta en serie och göra samma som den. Imorgon ska jag ut till sjön och se på Youtube.


   
SvaraCitera