Aviseringar
Rensa alla

Tips inför uppkörning (B behörighet)


Ämnesstartare

Tjenna!

Ska förmodeligen köra upp imorgon eller på fredag[bigsmile]

Tänkte höra vad ni har för tips inför en uppkörning. Ska man dricka massvis med energi dryck innan, vad ska jag tänka på, är det nått speciellt körläraren tittar extra noga på?

Sen är jag sjukt jävla nervös också. Har ni några tips på hur man ska få ner nervositeten innan?

tackhej[cheers]


   
Citera
Ämnesstartare

AiRB0x:

Tänkte höra vad ni har för tips inför en uppkörning. Ska man dricka massvis med energi dryck innan, vad ska jag tänka på, är det nått speciellt körläraren tittar extra noga på?

Om du tar en massa energidryck så blir du bara speedad. Ingen bra idé.

Något jag märkte gav mig mycket pluspoäng var min uppsyn och bromsberedskap. Det var vid ett tillfälle när jag svänger vänster runt ett hörn och en kvinna kommer ut och går på trottoaren. Jag ser henne direkt och sätter foten på bromsen. Så fort hon tar ett steg på backen så trycker jag in bromsen och håller koll på henne. Hon ser inte mig för fem öre förrän hon är mitt framför mig och jag rullar fram i 10km/h och väntar på om hon ska gå över eller vänta tills jag åkt.

Nervositeten - försök bara intala dig: "Jag kan köra bil, det är inga problem".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah ifs, men energidrycken tänkte jag som en boost ifall jag är trött eller så 😛 Tack för tipsen! 🙂


   
SvaraCitera
Correh

Kör bara![smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klarade uppkörningen idag!
Så ikväll blire party [bigsmile]

(Vet inte hur man editar tråden så jag skriver ett svar istället hehe)[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grattis!!! har du gjort teorin än?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grattis! minns känslan när man klarade uppkörningen.. den var härlig den... [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AiRB0x:

Sen är jag sjukt jävla nervös också. Har ni några tips på hur man ska få ner nervositeten innan?

Ta de bara lungt, intala dig själv att de int spelar nå roll hur de går. Tänk så här: "fixar ja de ej denna gång så gö ja de nästa".. Sätt int så stor press på dig själv. Ta de lungt bara..
Å så, lycka te! [y]


   
SvaraCitera

Cutlass:

Ta de bara lungt, intala dig själv att de int spelar nå roll hur de går. Tänk så här: "fixar ja de ej denna gång så gö ja de nästa".. Sätt int så stor press på dig själv. Ta de lungt bara..
Å så, lycka te! [y]

AiRB0x:

Klarade uppkörningen idag!


   
SvaraCitera

Varför tog man både b och c-korten innan man tog a? [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lovepayyouback:

grattis!!! har du gjort teorin än?

Jo då det har jag minsann så nu är det bara att tuta o köra :D:D


   
SvaraCitera