Aviseringar
Rensa alla

Tips mot förkylning mottages tacksamt


Ämnesstartare

Några dumma förkylningsbakterier har letat sig in i mej, och jag måstemåstemåste bli frisk till helgen. Så om någon har några bra vapen mot baciluskerna så ge mej det, snälla? [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Bada i vitlök.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns ju inget som bara tar bort det sådär. Du får helt enkelt vänta tills det går över. Förkylning har ju en tendens att sitta i fördjävla länge.


   
SvaraCitera

När du väl fått en förkylning tror jag inte så mkt hjälper ;s. Men på lördag kan du ju ta en alvedon + slemlösande + nässpray eller vad du än nu behöver så kommer du känna dig relativt frisk just den dagen iaf


   
SvaraCitera

Herr Nezzeril[wink]


   
SvaraCitera

mittimellanbarn:

och jag måstemåstemåste bli frisk till helgen. Så om någon har några bra vapen mot baciluskerna så ge mej det, snälla?

Hångla! Asså seriöst [no-no]


   
SvaraCitera

Det är lite av ett 50/50 skulle jag tro. Men att kyssas är väldigt bra.

''Healthier mouth – saliva contains substances that fight bacteria, viruses and fungi. Deep kissing increases the flow of saliva, which helps to keep the mouth, teeth and gums healthy.
Increased immunity – exposure to germs that inhabit your partner’s mouth strengthens your immune system.''

http://www.betterhealth.vic.gov.au/bhcv2/bhcarticles.nsf/pages/Kissing_and_your_...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har ett par råd men hur bra dom är får stå för dig:

1. Kycklingsoppa är en gammal huskur mot förkylning. Huruvida det har någon särskild verkan är för mig ytterst tveksamt.
2. Drick mycket vätska som inehåller mycket C-vitamin.
3. Ånga, används sedan urminnes tider för att hålla luftvägarna fria.


   
SvaraCitera

Lejonhjärta:

1. Kycklingsoppa är en gammal huskur mot förkylning. Huruvida det har någon särskild verkan är för mig ytterst tveksamt.

Väldigt gott om inte annat [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Väldigt gott om inte annat [smile]

Yup, En god måltid som man borde kunna kosta på sig oavsett om den inte har någon effekt mot hals-krångel . [love][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

Ånga, används sedan urminnes tider för att hålla luftvägarna fria.

Tog en riktigt hård bastu och det kändes jätteskönt! Tack! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mittimellanbarn:

Tog en riktigt hård bastu och det kändes jätteskönt! Tack! [smile]

Du kan lita på mig du kan lita på mig, 800 grader. [ops][cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

2. Drick mycket vätska som inehåller mycket C-vitamin.

Har ingen aning om c-vitamin hjälper eller ej, men drick inte för många såna c-vitamin-brustabletter. Pajar njurarna.


   
SvaraCitera

Lejonhjärta:

Yup, En god måltid som man borde kunna kosta på sig oavsett om den inte har någon effekt mot hals-krångel . [love][blush]

Jag vet vad jag ska äta imorgon. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Havstomat:

drick inte för många såna c-vitamin-brustabletter

Det innehåller jättemycket sötningsmedel, så för mej är det big nono.


   
SvaraCitera