Aviseringar
Rensa alla

Tips på ANIME!!! [Endast smarta får öppna denna tråd]


zIGGE
Ämnesstartare

Vill se på något mysigt anime. Jag är inte något anime-fan men jag har sett (och gillat) följande:

Gundam seed/destiny
Full metal alchemist/brotherhood
Naruto/Shippuuden
Bleach
Buso Renkin
Fairy tail

Serier som passar min smak, gogo!


   
Citera
Ämnesetiketter

death note
eventuellt


   
SvaraCitera

Kass smak. [no-no]

Berserk kanske, den är rätt skön och lite häftig. Cowboy Bebop är det också sväng i, på ett jazzigt och bra sätt. Skulle satsa på de två.


   
SvaraCitera
zIGGE
Ämnesstartare

Mer tips


   
SvaraCitera

gillade neon genesis evangelion minns jag, men den är lite mer djuplodad än de du skrev i förstaposten. samma gäller serial experiments lain.


   
SvaraCitera

Basilisk
Black Cat
D.Gray-Man
Claymore
Seirei No Moribito


   
SvaraCitera

Rymdpirat:

Cowboy Bebop

Jag älskar dig. [love]


   
SvaraCitera

Shounen och Mecha med andra ord?

Gillar du Travel kanske du ska prova dig på Samurai Champloo, Getbackers​​ samt D.Grayman tycker dessa kvalar sig in på dina behov. Fra

När det kommer till Mecha finns det desto fler alternativ. Gundam som det finns en hel uppsjö av. Full Metal Panic som finns i tre säsonger. Code Geass ska vara skitbra bara det att jag inte orkat att ta mig an den för tillfället.

edit: kom på en mecha till, Aqarion samt Infinite Stratos varav den senare är enligt mig väldigt sliskig och "flickig".

Rymdpirat:

Berserk

Rymdpirat:

Cowboy Bebop

Lite för mycket personliga favoriter och utan hänsyn till ts smak tycker du inte? 😛

Två bra serier, men lite mer för de mer insatta i anime.


   
SvaraCitera

Ganthuc:

Lite för mycket personliga favoriter och utan hänsyn till ts smak tycker du inte? 😛

Nä, inte om smaken är "grabbar som slåss". + försöker leda in honom på rätt spår här, tyst merej.


   
SvaraCitera

Rymdpirat:

Nä, inte om smaken är "grabbar som slåss". + försöker leda in honom på rätt spår här, tyst merej.

Berserk slutar på ett sådant vis att man skulle vilja kapa av sig händerna och kasta sig framför ett tåg. Är det denna känsla du vill föra över till stackarn? [no-no]

Hoppas den nya filmserien kommer att sluta bättre nu bara.


   
SvaraCitera

Ganthuc:

Berserk slutar på ett sådant vis att man skulle vilja kapa av sig händerna och kasta sig framför ett tåg. Är det denna känsla du vill föra över till stackarn?

Ja.


   
SvaraCitera

Ganthuc:

Berserk slutar på ett sådant vis att man skulle vilja kapa av sig händerna och kasta sig framför ett tåg.

Inte om man läser mangan därefter. Animeserien fungerar mest bara som en introduktion till mangan.

Har inget skräp som Naruto och Bleach att tipsa om, men Gungrave är bra.


   
SvaraCitera