Aviseringar
Rensa alla

Tips på billig mat


inget kött utom möjligtvis kyckling, hela kycklingar kan man köpa billigt![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

2kg kycklingfilé kostar alltid 99

waaat 😀

Jag gillar redan den här tråden.

OnT så kan du börja adoptera övergivna marsvin, hundar och katter från såna skyddshem. Tillagning sker lätt i torktumlare på högsta sprutt i några timmar. Gratis kött, inga elkostnader om du nu bor i hyreslägenhet.


   
SvaraCitera

Havregrynsgröt är skiten. Billigt och oslagbar bukfylla.


   
SvaraCitera

standby:

OnT så kan du börja adoptera övergivna marsvin, hundar och katter från såna skyddshem. Tillagning sker lätt i torktumlare på högsta sprutt i några timmar. Gratis kött, inga elkostnader om du nu bor i hyreslägenhet.

det är mord


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Jag fick nyss reda på att jag kommer få sparken, så då tänkte jag att jag vill ha tips på billig mat. Det är ungefär det jag kan tänka mig där jag kan spara in något på. Inget mer slösande för mig.

Basvaror:
Ris
Krossade tomater
Bönor
Yoghurt
Frysta grönsaker
Potatis
Lök
Sambal Oelek, Peppar och Salt
Redningsmjöl

Blanda ovanstående med billigaste köttet du hittar (gärna irländskt eller nära utgångsdatum) eller mer bönor om du är vegan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

OnT så kan du börja adoptera övergivna marsvin, hundar och katter från såna skyddshem. Tillagning sker lätt i torktumlare på högsta sprutt i några timmar. Gratis kött, inga elkostnader om du nu bor i hyreslägenhet.

😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EMMA93:

det är mord

Har väl ingenting med saken att göra, han frågade om billig mat. Senast jag kollade klassades kött som mat för medelsvensson.


   
SvaraCitera

Linssoppa
-röda linser
-lök
-morot
-buljongtärning

Köttsoppa
-fläskben
-rotfrukter
-lök
-buljongtärning

Spenatpasta
-pasta
-spenat
-sojamatlagningsgrädde
-tomatpure
-fläskfärs (ev)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Handla på Lidl är mitt tips

Jag vägrar Lidl!

Ögon i en plåthink:

Överskottsbolagets konserver är ljuva prismässigt.

Det kan undersökas, helt klart.

standby:

Gratis kött

Jag är kattmäniska [no-no]

Sinnessjukdom:

Havregrynsgröt är skiten. Billigt och oslagbar bukfylla.

Det blir billigare om man inte micrar eller kokar gröten. Precis som jag gjort dom senaste 14-16 åren (inte gjort gröt av grynen alltså) [smile]

Gentlemen:

Sambal Oelek

Det är bra att min lokala Willys säljer sambal i gigantiska burkar (minst en halvliter) för typ 35 spänn. Har en sån i kylen.
Två liter tacokrydda för en hundring med.

Till dom som har postat tips: tackar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bönor, nudlar, pasta, bacon etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Jag vägrar Lidl!

Absolut inget fel på Lidl, betydligt bättre än Netto och ÖB vad det gäller kvalitet på sina grejer. Lidl har mycket kött framförallt som är helt awesome, halvfabrikat också 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fullochglad:

bacon

När det gäller bacon så får man det man betalar för. Vad jag har märkt är att om man köper billiga märken så får man mycket mer fett än bacon och vice versa med dyrare märken (scan t.ex).

Buddah:

Absolut inget fel på Lidl

Har hört för många skräckhistorier därifrån, dessutom så är det på fel sida av stan så det är skitsamma. Jag får nöja mig med willys och ÖB och dra längtansfulla suckar mot ICA Kvantum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

När det gäller bacon så får man det man betalar för. Vad jag har märkt är att om man köper billiga märken så får man mycket mer fett än bacon och vice versa med dyrare märken (scan t.ex).

Jag köper oftast bara Scan, inte fasligt dyra. Är medelpris på dem, finns några dyrare och några billigare samt är de goda.=)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

ICA Kvantum.

Otur att du inte bor i Borås då, vi har Sveriges billigaste ICA-butiker [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

bsolut inget fel på Lidl, betydligt bättre än Netto och ÖB vad det gäller kvalitet på sina grejer. Lidl har mycket kött framförallt som är helt awesome, halvfabrikat också 🙂

Förutom att de har pissiga villkor och förgiftar den mat som blir över som de slänger så - nej, det är inget fel på dem.


   
SvaraCitera