Aviseringar
Rensa alla

Tips på bra acne kräm?


Ämnesstartare

Har ni något bra tips på acne kräm som ni vet funkar? En som inte torkar ut huden såden börjar fjälla 🙂


   
Citera

Börja med en bra cleanser.
http://www.paulaschoice-eu.com/skin-balancing-cleanser.html

denna räcker ett år.

Sedan på med denna tonern.

http://bit.ly/gvEQBh

Och till sist en moisturizer, även om den är lite mer frivillig.

http://www.paulaschoice-eu.com/skin-balancing-moisture-gel.html


   
SvaraCitera

Prova att tvätta dig med tvålen Reporia. Enkelt, billigt och beprövat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Prova att tvätta dig med tvålen Reporia. Enkelt, billigt och beprövat.

Ska jag gnugga tvålen i fuktigt/blött ansiktet eller ska jag gnugga in tvålen i händerna o sedan gnugga ansiktet med händerna? Konstig fråga men vill göra rätt hehe.


   
SvaraCitera

izzabellaaa:

Ska jag gnugga tvålen i fuktigt/blött ansiktet eller ska jag gnugga in tvålen i händerna o sedan gnugga ansiktet med händerna? Konstig fråga men vill göra rätt hehe.

Blött ansikte. På samma sätt som när man tvättar händerna. Man blöter först.
Det är bara en helt vanlig tvål...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Blött ansikte. På samma sätt som när man tvättar händerna. Man blöter först.
Det är bara en helt vanlig tvål...

Okej,men kan jag ta bodylotion efter då? Vissa produkter värker inte eller hjälper, om man tar det efteråt men funkar det på denna?


   
SvaraCitera

för mig funka acnix bättre än allt annat jag provat, men den har slutat säljas.
den innehöll mjölksyra, apoteket har någon ny serie som verkar likna acnix och också innehåller mjölksyra, acnicyl heter den.

Om du har mer acne än kvisslor, sådana som börjar som knölar under huden och är mer böldliknande, gå till läkare.


   
SvaraCitera

izzabellaaa:

Okej,men kan jag ta bodylotion efter då? Vissa produkter värker inte eller hjälper, om man tar det efteråt men funkar det på denna?

Det där är i stort sett en vanlig tvål så det borde fungera. Skillnaden med den där är att den innehåller lite tjära vilket ska vara bra, lugnande och bakteriedödande (tror jag).
Du kan nog använda lotion efter men varför inte testa utan?


   
SvaraCitera

ps
du kommer inte bli av med acne av att tvätta ansiktet
ds


   
SvaraCitera

Var köper jag sån där reporia? Aldrig tänkt på att jag sett det någonstans.


   
SvaraCitera

tycker neutrogenas produkter i serien visibly clear funkar fint [smile]


   
SvaraCitera

btw, finns flera tvättprodukter och oljefri hudlotion. prova vilka som passar dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Var köper jag sån där reporia? Aldrig tänkt på att jag sett det någonstans.

Jag köpte den på Shopping4net eller något, o den kostar 19 kr men sen blir det typ 64 sammanlagt på grund av all frakt och det, men sen efter jag beställt den läste jag att den fanns på Ica Maxi så testa kolla där annars shopping4net. Fick den efter två dagar och har använt den några gånger sen dess och helt ärligt så hjälper den, allt försvinner ju inte direkt men har märkt att rodnaden och det lugnat ner sig. Fast använder sån Nivea Visage Pure eller något innan, o sen reporia sedan avslutar med body lotion 🙂


   
SvaraCitera

izzabellaaa:

body lotion

använd inte det i ansiktet. Använd medel avsedda för ansiktet och/eller aloegel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

nvänd inte det i ansiktet. Använd medel avsedda för ansiktet och/eller aloegel.

Man kan ha den i ansiktet, det är till för hela kroppen + ansiktet.


   
SvaraCitera