Aviseringar
Rensa alla

TIPS på bra böcker


Ämnesstartare

Hej.
Är det någon som har tips på bra ungdomsböcker. Det kan vara ungdomsromaner men är just nu sugen på en bra hästbok. Fast inte någon som är för småbarn. Jag är 15 år. [smile]


   
Citera

Robyn Youngs trilogi om Brödraskapet. Eller ja, endast två av tre delar har kommit ut.


   
SvaraCitera

stallkompisaR


   
SvaraCitera

Harry Potter


   
SvaraCitera

Någon av Kafkas böcker.


   
SvaraCitera

Twilight av Stephenie Meyer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack !:)
fast har redan läst twilight och alla uppföljarna


   
SvaraCitera

stieg larssons böcker,
män som hatar kvinnor, flickan som lekte med elden och luftslottet som sprängdes.


   
SvaraCitera

Det här är visserligen inte några hästböcker men Katarina von Bredow skriver bra böcker!


   
SvaraCitera

Hmm, vet inte om du är för gammal för, eller har läst, Svarta hingsten, men den tyckte jag var bra fastän jag inte alls är hästintresserad. Fick dock fråga klasskompisar om hästens anatomi ibland [cute] Var 11 när jag läste den, så den kanske är för barnslig?

Annars är Jane Eyre riktigt bra och dessutom relativt lättläst.


   
SvaraCitera

Mannen som kunde tala med hästar eller mannen som kan tala med hästar eller vafan den heter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Mannen som kunde tala med hästar eller mannen som kan tala med hästar eller vafan den heter.

Hästen som kunde tala med män. [party]


   
SvaraCitera

Hästen som inte var en häst egentligen


   
SvaraCitera

Sagan om Hästen
Sagan om det två Hästarna
Sagan om Hästens återkomst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hästböcker läser jag inte, däremot ungdomsböcker.

Bertböckerna och Zeina & Nalle av Sören Olsson och Anders Jacobsson. Båda är humoristiska böcker med en del kärlek i (särskilt den sistnämnda), ur dagboksperspektiv.
Artemis Fowl-serien (fantasy), Parasiterna (sci-fi), Mellan himmel och helvete (modern fantasy) och Aeronauten (science fiction/äventyrsroman) av Eoin Colfer.


   
SvaraCitera