Aviseringar
Rensa alla

Tips på bra böcker?


Ämnesstartare

Jag undrar om ni har några bra förslag på fantasy böcker på engelska och svenska har redan Harry potter men förutom det vet jag ej så mycket mer..


   
Citera

Sagan om ringen
Sagan om is och eld
Spejarens lärling


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Sagan om ringen
Sagan om is och eld
Spejarens lärling

Tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Katherine Kerr- Silverdolken
första boken i en serie på typ 11.

Annars
David Gemmell - Legend
runt 350 sidor men riktigt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Dream-Quest Of Unknown Kadath av H.P. Lovecraft, men du kan eventuellt vilja läsa igenom alla kortare berättelser han skrev innan den då den återkopplar till många av dem


   
SvaraCitera

Legend, röd drottning, de utvalda. 


   
SvaraCitera

Cassandra Clare - Stad av skuggor 


   
SvaraCitera
Frulle

Inte Jung:
The Dream-Quest Of Unknown Kadath av H.P. Lovecraft, men du kan eventuellt vilja läsa igenom alla kortare berättelser han skrev innan den då den återkopplar till många av dem

Ha! Tänkte på Necronomicon då jag såg tråden! Extremt bra läsning då det är en samlingsbok med många av hans noveller


   
SvaraCitera
time
 time

Philip Pullmans trilogi Den mörka materian är bland det bästa jag läst. Allra bäst på engelska såklart! 


   
SvaraCitera

Svarar lite sent men aja, läste spejarens lärling för 2 år sen och blev fast för serien. (Lamt namn men böckerna är riktigt bra.) 
nu läser jag korpringarna av Siri Pettersen som är rätt bra.
cirkeln böckerna är ju också bra, även om det kanske inte riktigt är fantasy. 🙂 har även läst första boken till de utvalda serien, håller på med andra boken men den är tyvärr inte alls lika bra som första.


   
SvaraCitera