Aviseringar
Rensa alla

Tips på Bra Diet?


Ämnesstartare

Haj, Är Nybörjare med allt som har med styrketräning att göra.
Undrar ifall det är någon här som har ett bra tips på en Bra Diet så jag kan bygga upp en stor muskelmassa snabbt o smidigt [wink]?
(Så Lite Kanin-mat som möjligt skulle vara jävligt Bra [y] )


   
Citera

kött [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var mer specifik...


   
SvaraCitera

morötter


   
SvaraCitera

rekommenderar tacodieten. du springer iväg till goodstore (om du är stockholmare) och köper en påse med 1½ kilo sojafärs (den som innehåller typ 62% protein), sen ser du till att äta tacos hela jävla tiden. se till att laga själv, så blir det dessutom cp-billigt. du får i dig idiotmängder av protein, dock inga enorma mängder kolhydrater (om du behöver mer sådana, komplettera med något lämpligt, förslagsvis mängder av bröd eller så). de som säger kött kan skjuta sig, för med mitt förslag så får du i dig fan så mycket mer protein, dessutom veganskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

periodisk fasta...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

kan skjuta sig, för med mitt förslag så får du i dig fan så mycket mer protein, dessutom veganskt.

sry men inte fullvärdigt 🙁 annars hade det inte varit fel


   
SvaraCitera

dinga:

sry men inte fullvärdigt 🙁 annars hade det inte varit fel

källa eller fail på dig.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

dinga:

Så , fail på dig 🙂

At no time did the mean serum testosterone fall below the normal reference range.

kommer dessutom från journal of clinical oncology, så jag ser inte relevansen i sammanhanget. och begreppet "fullvärdigt protein" nämns överhuvudtaget inte. såhär, socker ökar ditt blodsocker. jag drar slutsatsen att detta beror på att det inte innhåller "fullvärdigt protein".

One of the subjects in the investigation had testosterone levels that were approximately 200% higher than the average amounts of the other subjects. Such high levels are representative of someone using, or just coming off a cycle of, anabolic steroids. The fact that his testosterone continued to steadily drop (by about 60% over the six weeks), even after stopping the soy protein, suggests this subject may have quit taking anabolic steroids before participating in the study. Competent researchers would have realized this and removed his data before running the numbers. Why, then, did they keep his data in the study? Because it is likely that the inclusion of his data provided the measly 4% decrease in testosterone levels. Removing his data would have likely resulted in no change in testosterone levels, and the scientists would have had little to report.

din andra länk tar upp upptagningen av essentiella aminosyror, och jämför soja- med mjölkprotein (i princip). här konstateras:

Given the interest of our group in determining how protein can support anabolism, mainly the feeding- and exercise-induced rise in MPS, with resistance exercise we pursued this issue with the a priori knowledge that milk proteins may actually be a better source of protein to support peripheral tissue protein synthesis, such as that in skeletal muscle.

din källa är således en enda rapport som konstaterar att mjölkprotein kan vara lättare för kroppen att ta upp för ett specifikt syfte som kan eller inte kan vara relevant för diskussionen, och dessutom helt taget ur sitt sammanhang om man ser till de praktiska omständigheterna som skulle skilja dessa dieter åt i praktiken. exempelvis att du inte kommit med något som helst exempel på en diet som skulle bygga på mjölkprotein.

ditt andra exempel jämför även det sojaprotein med mjölkprotein, och båda dina exempel konstaterar, tvärtemot vad du hävdade i ditt första inlägg, att sojaprotein faktiskt är ett fullvärdigt protein, då man kan tillgodose sig alla essentiella aminosyror från det. vilket båda studierna visade rätt tydligt.

så, nämnde någon misslyckande?

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

så, nämnde någon misslyckande?

Kör du på som du kör. Inte mitt problem att du inte kommer få resultat.


   
SvaraCitera

dinga:

Kör du på som du kör. Inte mitt problem att du inte kommer få resultat.

jag tränar inte, jag bara anmärker på att dina uttalanden är rent felaktiga, och att dina egna källor håller med om den saken.


   
SvaraCitera
rbn
 rbn

Det enda vegetabiliska livsmedlet som innehåller fullvärdigt protein är i princip sojabönan, och då är det ändå sämre än mjölk.

Vill man ha fullvärdigt protein får man kombinera ihop det själv, så aminosyreprofilerna kompletterar varandra.


   
SvaraCitera

dinga:

Kör du på som du kör. Inte mitt problem att du inte kommer få resultat.

mörknäs:

jag tränar inte, jag bara anmärker på att dina uttalanden är rent felaktiga, och att dina egna källor håller med om den saken.

Det är inte felaktigt men det är lite taget ur sitt sammanhang..

Mjölk har en mer fullvärdig aminosyreprofil, ja. Men det betyder inte att allt annat än mjölk är värdelöst. Två olika protein varav det ena med ett överskott på aminosyra "x" och det andra med ett överskott av aminosyra y kan helt enkelt kombineras varav man får protein xy. Det är inte så komplicerat utan det räcker att t.ex lägga sin hoummus ovanpå bröd.
Mjölk behöver i princip inte kompletteras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pakanajuhla:

Mjölk behöver i princip inte kompletteras.

Därför är det inte så smart att käka sojafärs. Inte speciellt bra för en nybörjare att ge sig in på det. [y]


   
SvaraCitera