Aviseringar
Rensa alla

Tips på bra HD DV Kamera?


Ämnesstartare

jag skulle vilja ha en Dv-kamera som spelar in på band, i HD, och ger fin, skarp och färgstark bild! 🙂 hur hittar man det? jag gillar märkena Sony och Canon bäst så jag tror att jag skulle vilja ha någon av det märket.

Vad ska man tänka på i övrigt när man väljer videokamera?
P.S jag har en stationär iMac och iMovie..


   
Citera

Menar du med dv-band eller vadå? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Menar du med dv-band eller vadå?

vad finns det annars för band?
dv band är det jag känner till..


   
SvaraCitera

The May Queen:

vad finns det annars för band?dv band är det jag känner till..

Varför vill du ha det? Är inte det fruktansvärt utdaterat?

Bättre och billigare med minneskort enligt kunnigt folk jag pratat med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Varför vill du ha det? Är inte det fruktansvärt utdaterat?

hmm jag läste nånstans att det är lättare att redigera då, för att inte förlora kvalitet :O


   
SvaraCitera

The May Queen:

Vad ska man tänka på i övrigt när man väljer videokamera?

Varför inte bara välja en som har hårddisk? Band känns lite utdaterat.

The May Queen:

hmm jag läste nånstans att det är lättare att redigera då, för att inte förlora kvalitet :O

Fast du redigerar ändå inte det som ligger på bandet, utan skapar en kopia som läggs över till datorn. Så ser ingen logik i hur det skulle vara så.


   
SvaraCitera

Band är ju så fruktansvärt utdaterat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Bättre och billigare med minneskort enligt kunnigt folk jag pratat med.

Buddah:

Varför inte bara välja en som har hårddisk? Band känns lite utdaterat.

Buddah:

Så ser ingen logik i hur det skulle vara så.

ChickiBull:

Band är ju så fruktansvärt utdaterat

OK! [smile] en kamera med hårddisk alltså!
något mer man ska tänka på?
tips på kamera?
vilken kör ni med?


   
SvaraCitera

The May Queen:

tips på kamera?

Beror helt på vilken prisklass man tänker sig, kolla diverse sidor, m3 dyker upp i bakhuvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har tänkt mig någonstans mellan 2000-5000!


   
SvaraCitera

The May Queen:

jag skulle vilja ha en Dv-kamera som spelar in på band, i HD, och ger fin, skarp och färgstark bild! 🙂 hur hittar man det? jag gillar märkena Sony och Canon bäst så jag tror att jag skulle vilja ha någon av det märket.

MiniDV ger högsta kvalitet enl farsan. Helt outstanding! Alla andra "lagringsmetoder" som minnen och hdd ger sämre bildkvalitet av den enkla anledningen att miniDV är det format som komprimerar minst.

Budget? Hur mycket hade du tänkt att investera i en miniDV videokamera? Inte tänkt tanken att leta på beg marknaden? Canon och Sony är de två absolut BÄSTA valen! [wink]


   
SvaraCitera

Hittade denna på tradera ​​​Sony HDR-FX1E + tillbehör. Den ligger ju lite över din budget men jag tycker det ser ut som ett bra pris. Hittar den inte på pricerunner eller prisjakt men däremot finns Sony HDR-FX1 och ligger på 35 tusen.

Kan inget om kamera i sig me enligt specifikationerna ser den ut att vara en bra kamera.


   
SvaraCitera

Vi köpte en Canon XM-2 i vintras. En kamera vi är supernöjda med. Kameran ger dessutom full broadcastingkvalitet.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera