Aviseringar
Rensa alla

Tips på bra hissar i Stockholm


frågan på allas läppar: runkar du i dem?


   
SvaraCitera

SummerADDE:

är det tunnelbanan? nä... t-bane hissar är tråkiga, tycker jag. bostadshissarär roligare! annars, utveckla gärna 🙂

Det är givetvis en bostadshiss jag åsyftar. I lägenhetshusen på flera våningar precis invid tunnelbanestationen. Vilket märke de är av känner jag dessvärre inte till.


   
SvaraCitera

Hissarna vid Gärdets tunnelbana, mot Furusundsgatan.


   
SvaraCitera

Om jag inte missminner mig så kanske det är vårat framtida par vi ser i ombytta roller? Isola och SummerADDE. På tal om ingenting så är min pappa ägare av Hisspartner, högsäte i Tyresö trakten. Du kanske känner igen namnet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Älskar gamla hissar med säkerhetsspärr som den på Kungstensgatan, enda problemet är att de brukar vara väldigt små så att om man ska flytta så får man nog problem 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

@X_marty; visst. hisspartner har jag hört talas om. men jag har inte åkt i nån av deras hissar.

gamla hissar är fina. speciellt 20-talarna med deras vackra konstverk. men är det något jag gillar så är det styrsystem från hissar mellan 60-70-talet. (t.ex Schlieren, Asea-graham och kone är vanliga märken på den tiden, samt hissarna vid gärdets t-bana. så synd att de ska rivas, men ändå bra att man får fräscha hissar.)

Och nej. jag runkar inte i hissar.


   
SvaraCitera

[love]


   
SvaraCitera

coolt.

själv tycker jag mkt om tåg och skridskor.

vill testa många olika skridskor. men dom är dyra (5000kr typ).

tåg kan jag åka i olika länder så kanske tågluffar jag en vacker dag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker också om tåg väldigt mycket... och jag har också velat tågluffa i olika länder...


   
SvaraCitera

En man bör ha en hobby!


   
SvaraCitera

känner såhär
"[crazy]"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen:

En man bör ha en hobby!

Jo, jag lägger mycket tid på att leta efter en hiss...
för att därefter filma den och få ett bra resultat.


   
SvaraCitera