Aviseringar
Rensa alla

Tips på bra spel...?


Ämnesstartare

Hejhej!

Då jag ofta sitter extrem uttråkad nu på senare tid skulle jag vilja ha tips på bra spel att spela!
När jag var yngre spelade jag ofta "Rosa Pantern"-spelen (typ då man får lösa massa grejer för att klara av att ta sej vidare och bla bla bla) och nu har de varit "CSI"-spelen(mjaa, dom flesta vet nog att man läser brott i CSI?;D).

Så jag undrar om ngn har ngt tips på vilka sorters spel de finns att köpa i den "genren" (problem.lösar spel typ, haha)??

För problemen med dessa spelen jag redan har är att jag har spelat att 2-4 ggr nu och de är ganska värdelöst att spela dom igen eftersom man redan vet och kan allt utantill..

Tack på förhand!!<3


   
Citera
Ämnesetiketter

Kolla in alla lucas art-spelen. Framförallt Grim Fandango. [smile]


   
SvaraCitera

Budolicious:

Framförallt Grim Fandango.

[love]


   
SvaraCitera

De nya Sam & Max-episoderna. Är rea på dom nu, kolla upp!

Eller de gamla Polis-spelen.


   
SvaraCitera

Broken Sword-spelen 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den längsta resan ( gammalt men otroligt ) och fortsättningen som är relativt ny, Dreamfall (dock inte lika bra).


   
SvaraCitera

Budolicious:

Grim Fandango

[love][bigsmile]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Faded:

Hejhej!

Bra online spel finns på http://www.hamsterpaj.net
Köp-spel:

Ett spel som heter 'Den längsta resan' är super och det finns även en yppföljare kallas 'Dreamfall' , fast det är mer äventyr än problemlösar-spel. Men det är två spel som alla borde prova.

OBS: båda spelen finns till pc, men dreamfall finns även till XBOX


   
SvaraCitera

Faded:

Hejhej!

Kom precis på ett till, det heter 'secret files tunguska', det är ett problemlösar-spel, kmr snart även en uppföljare 'geheimakte- puritas corsis' - jag tror att de kommer heta 'secret files - purititas coris i europa!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Faded:

tips

rybban:

Broken Sword-spelen

Word. Glöm heller inte Monkey Island =)

Myst och Atlantis är väl också lite problemlösar-stuk, likaså Resident Evil, Silent Hill etc.


   
SvaraCitera

På den här sidan kan du nog hitta mängder med passande spel:

http://www.abandonia.com/en/game/Adventure


   
SvaraCitera

Lalle NÄTVANDRARNA:

Word. Glöm heller inte Monkey Island =)

Myst och Atlantis är väl också lite problemlösar-stuk, likaså Resident Evil, Silent Hill etc.

tänkte även lägga till condemned serien [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DICKK:

condemned

Är den reko? Har spanat in den lite. Drar mig iofs för att spela läskiga spel nuförtiden =)


   
SvaraCitera

Lalle NÄTVANDRARNA:

Är den reko? Har spanat in den lite. Drar mig iofs för att spela läskiga spel nuförtiden =)

reko? haha ursäkta
spelet är otroligt läskigt och helt underbar sjukt spännande, jag och en polare brukar släcka ner allt sen börjar vi lira. klurigt är det också skulle jag säga, köp det du kommer inte ångra dig i alla fall 🙂


   
SvaraCitera