Aviseringar
Rensa alla

Tips på bra svensk standupare/ standup-DVD?


Noak_

Tyvärr har jag inte sett något annat av den här snubben som jag tycker är speciellt roligt.


   
SvaraCitera

Flyki:

Gillar standup comedy stort, mest Betnér har de väl blivit. Även André Wickström (eftersom han är hemma ca 30km från min hemstad) tycker jag är briljant. Har dock sett allt av dessa komiker, och även mycket annat. Vilka är era favoriter/ tips?

Senaste Magnus Betnér-dvd:n hoppas jag att du köpt. Riktigt bra.

Sveriges stand up-gäng ska på kryssning på fredag: http://www.rawcomedy.se/kryssning2011

Riktigt bra namn! Förutom Betnér är ju Al Pitcher grym. Özz Nujen är rätt underskattad också.


   
SvaraCitera
Zsasz

Får väll lista några av dem jag gillar: (bara utländska i min lista, dock finns det några svenska jag gillar, bla. Aron Flam, Betnér, Shan Atci)

Bill Hicks
Mitch Hedberg
George Carlin
Billy Connolly
Jimmy Carr
Frankie Boyle
Gabriel Iglesias
Louis CK
Stephen Lynch
Bernie Mac
Bill Bailey
Dave Chappelle
Dov Davidoff
Eddie Griffin
Zach Galifianakis
Ralphie May
George Lopez
Eddie Murphy
Charlie Murphy
Richard Pryor
Cris Rock
Katt Williams
Robin Williams
Dat Phan


   
SvaraCitera

Gillar "Bäst Före ?!". Snarare monolog/enmansshow, men den är bra. Släpptes nyligen på DVD.

Image


   
SvaraCitera

Har ni tips på liknande tv-program till Roast på Berns som gick på kanal 5. [bigsmile]

http://www.kanal5play.se/program/play/roastpaberns-s02e08?origin=program


   
SvaraCitera
Zsasz

weewo:

Har ni tips på liknande tv-program till Roast på Berns som gick på kanal 5.

Comedy Central Roast är vad jag tycker de bästa, dock finns ju inte så många (ett dussin kanske totalt) men de är sjukt roliga och varar en bra bit längre än t.ex. "Roast på berns" (~1h 30min), där är dem oftast också råare med skämten, sedan finns ju klassikern "Dean Martin Celebrity Roast", vilken har roastat t.ex. Frank Sinatra, Dean Martin, Muhammed Ali, Hugh Hefner, Ronald Raegan etc. (TPB har faktiskt en massa avnsitt av "Dean Martin Celebrity Roast")

Richard Pryor blev roastad i sista avsnittet av sin egen show, vilket jag tyckte var roligt, rolig roast också måste jag säga..


   
SvaraCitera

Eddie Izzard


   
SvaraCitera

Hörde att David Batra ska släppa en DVD som bygger på hans senaste show Det här var ju tråkigt. Annars så verkar Özz nya s​tandup show bra


   
SvaraCitera
Lim3
 Lim3

passaro:

Eddie Izzard

Skulle inte han komma till Sverige snart?

Kristoffer Appelquist är bra om dom som inte har kollat in honom. Har varit med i Raw och Parlamentet ett par ggr o ska uppträda med ett par shower snart.


   
SvaraCitera

passaro:

Eddie Izzard

Tog alldeles för lång tid.


   
SvaraCitera